Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
Inauguracyjne posiedzenie Rady Działalności Pożytku Publicznego IV kadencji odbyło się 19 lipca 2012 r. w siedzibie MPiPS. Minister Władysław Kosiniak-Kamysz, Współprzewodniczący Rady, wręczył jej członkom akty powołania. W posiedzeniu uczestniczył też Sekretarz Stanu w MPiPS Jarosław Duda.
- Bardzo istotny dla działalności Rady jest udział strony rządowej – powiedział Minister Kosiniak-Kamysz. – Ze swej strony będę bardzo do tego zachęcał. Liczę też na trudne dyskusje i częste interwencje. Będę korzystał z Państwa uwag, jak uczyniłem to przy przygotowaniu projektu programu polityki senioralnej.
Posiedzenie rozpoczęła prezentacja nowych członków Rady oraz przedstawienie oczekiwań odnośnie do najważniejszych obszarów działania RDPP. Dyskutowano na temat zmian w ustawie o działalności leczniczej w kontekście wolontariatu. Rada zapoznała się także ze stanem prac nad projektem zmiany ustawy o działalności pożytku publicznego – posumowano zgłoszone uwagi i zaproponowano dalszy tryb prac.
Bardzo istotną częścią posiedzenia Rady była prezentacja Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Osób Starszych – otwiera on szerokie pole do działania dla organizacji pozarządowych.
* * *
Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem opiniodawczo-doradczym i pomocniczym ministra właściwego ds. zabezpieczenia społecznego, powołanym na podstawie ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 4 sierpnia 2003 r. w sprawie Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Rada Działalności Pożytku Publicznego jest jedynym, nowopowstałym ciałem, instytucjonalizującym zasadę dialogu obywatelskiego oraz współpracę pomiędzy sektorem publicznym a trzecim sektorem. Stanowi ona dopełnienie Instytucji realizujących zasadę dialogu społecznego i sytuuje się obok Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, Komisji Wspólnej Rządu i Episkopatu oraz Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych.