Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
Tylko do końca stycznia organizacje pożytku publicznego (OPP) mają czas na uzupełnienie numeru konta bankowego w wykazie OPP. Po tym terminie nie będzie możliwości zmiany numeru rachunku bankowego, a co za tym idzie środki z 1% podatku nie trafią do organizacji.
Zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie wszystkie organizacje pożytku publicznego zamieszczone w wykazie OPP, uprawnione do otrzymania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych, muszą podać poprawny numer konta bankowego. Znajdzie się on w prowadzonym przez MPiPS wykazie organizacji pożytku publicznego.
Jeśli wykaz nie zawiera numeru rachunku bankowego lub numer ten jest błędny, w terminie do 31 stycznia br. organizacja pożytku publicznego powinna w formie pisemnego oświadczenia zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego właściwego według siedziby organizacji o prawidłowym numerze rachunku bankowego do przekazania 1 % podatku.
Jeśli przekazane dane nie pojawią się w wykazie publikowanym w połowie lutego lub pojawią się z błędem, będzie można jeszcze interweniować w urzędzie skarbowym.
Ostateczna wersja wykazu organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymania 1% podatku będzie opublikowana 15 marca w Biuletynie Informacji Publicznej MPiPS.