submenu
content

„Kocham. Reaguję.” Dalszy ciąg kampanii przeciw przemocy domowej.

17-12-2008
– Startujemy z drugą częścią kampanii medialnej, poświęconej przeciwdziałaniu przemocy domowej – powiedział Minister Jarosław Duda podczas konferencji prasowej, która odbyła się w MPiPS 17 grudnia 2008 r. – Zbliżające się Święta to dobry moment, by mówić o społecznej wrażliwości.
 
Pierwsza część kampanii, prowadzona  pod hasłem „Kocham. Nie biję.” zwracała uwagę rodziców i opiekunów na konieczność wychowywania dzieci bez używania przemocy. Część druga ma zwrócić uwagę innych na to, że widząc przemoc, powinni zareagować.
 
kampania kocham reaguję
 
Kampanię, wraz z Ministerstwem, prowadzą Krajowe Centrum Kompetencji i Fundacja Dzieci Niczyje.   – Chcemy, by nikt z nas nie był obojętny, gdy widzi, że gdzieś jest bite lub szarpane dziecko – powiedział Konrad Wojterkowski z KCK. – Reagując, możemy uratować czyjeś życie. Nikt, stosujący przemoc, nie powinien czuć się bezkarny.
 
W tym celu została uruchomiona infolinia. Akty przemocy można zgłosić, zachowując przy tym anonimowość, pod numerem telefonu 0 – 801 109 801. Pracownicy infolinii współpracują z KG Policji, a ta z interweniującymi na miejscu komendami rejonowymi. MPiPS pracuje też nad taką zmianą ustawy o przeciwdziałaniu przemocy, aby to sprawca musiał opuścić dom, a nie – jak to często się obecnie dzieje – uciekała z niego dręczona kobieta. Kolejną, istotną zmiana, będzie zagwarantowanie ofiarom możliwości przeprowadzenia bezpłatnych badań lekarskich w Zakładach Medycyny Sądowej. 
 
– Kampania nie powinna być jednorazową akcją, wpisaną w harmonogram działań rządu, lecz zmienić wrażliwość społeczeństwa i zbudować stałe zaplecze instytucjonalne – stwierdziła Monika Sajkowska z Fundacji Dzieci Niczyje. Muszą powstać służby ochrony dziecka, przyjmujące zgłoszenia o przemocy, sprawdzające je, diagnozujące sytuację i w efekcie powodujące reakcję. Nie zastąpią ich doraźne działania organizacji pozarządowych.
 
Kampanię wsparli też aktorzy, biorąc udział w spotach: Magda Różdżka, Rafał Królikowski i Tomasz Karolak, a głosu użyczył Piotr Adamczyk. – Uznaliśmy, że przyszedł już czas, żeby coś zrobić z problemem przemocy i stąd nasze zaangażowanie w ten projekt – wyjaśniał Rafał Królikowski.
 
Kolejny etap kampanii, zaplanowany na przyszły rok, będzie poświęcony przeciwdziałaniu przemocy wobec osób starszych.
 
Pobierz dodatkowe informacje:
 
 
do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: