Chcemy zmienić mentalność społeczną przyzwalającą na bicie dzieci. Wiążemy z kampanią bardzo duże nadzieje - podczas konferencji prasowej powiedział Jarosław Duda, Sekretarz Stanu w MPiPS.
Organizatorami akcji pod hasłem „Bite dzieci widzą świat inaczej” są Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Fundacja Dzieci Niczyje. Partnerem kampanii jest Pogotowie dla Ofiar Przemocy Niebieska Linia IPZ, a patronuje jej Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która osiem lat temu zainicjowała pierwszy etap „Dzieciństwa bez przemocy”.
Głównym celem drugiego etapu kampanii jest uświadomienie negatywnych konsekwencji bicia dzieci oraz promowanie metod wychowawczych alternatywnych do kar fizycznych. Adresatami działań prowadzonych w ramach „Dzieciństwa bez przemocy” są rodzice oraz profesjonaliści, którzy mogą podejmować działania edukacyjne prowadzące do wyeliminowania kar fizycznych w rodzinie.
Kampania „Dzieciństwo bez przemocy” towarzyszy procesowi nowelizacji polskiego prawa wprowadzającej zakaz stosowania wszelkich form kar fizycznych wobec dzieci. Organizatorzy, partnerzy, patroni i ambasadorzy kampanii sprzeciwiają się fizycznemu karaniu dzieci. Stanowisko to bazuje na wiedzy dotyczącej wpływu tego rodzaju kar na dzieci oraz poszanowaniu praw człowieka zapisanych w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka oraz Konwencji ONZ o Prawach Dziecka.
W ramach kampanii medialnej do końca lipca 2009 roku w telewizji, radiu i prasie pojawią się przekazy adresowane do rodziców. Ponadto do końca 2009 r. organizacje i instytucje z całej Polski – ambasadorzy kampanii – realizować będą lokalne działania skierowane do rodziców. Trafią do nich wysokonakładowe materiały edukacyjne promujące wychowanie bez bicia oraz oferta szkoleń i wsparcia.
Rejestracja ambasadorów oraz informacje o kampanii dostępne są na stronie internetowej
www.dziecinstwobezprzemocy.pl Serwis zawiera informacje dotyczące wychowywania dzieci bez bicia - przeznaczone dla rodziców i profesjonalistów, a ambasadorzy kampanii mają tu dostęp do propozycji lokalnych działań oraz scenariuszy zajęć edukacyjnych promujących wychowanie bez przemocy.
Działania kampanii realizowane będą do końca 2009 roku.