Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
W siedzibie Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich (21 sierpnia br.) odbyło się spotkanie przedstawicieli powiatów realizujących pilotażową część projektu systemowego „Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy – pilotaż", którego realizacja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W spotkaniu udział wzięli m. in. przedstawiciele 21 powiatów biorących udział w pilotażu, Dyrektor Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Dariusz Kapusta, Zastępca Dyrektora Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej MPiPS Marzena Bartosiewicz, oraz Zastępca Dyrektora ds. Realizacji Projektów Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Tadeusz Gospodarczyk.
Projekt systemowy „Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji pracy – pilotaż" realizowany jest przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. Projekt realizowany jest w trzech fazach:
Tematem spotkania były dobre praktyki w zakresie współpracy instytucji pomocy i integracji społecznej oraz instytucji rynku pracy ukierunkowanej na wsparcie rodzin wielodzietnych zagrożonych wykluczeniem społecznym, które zostały wypracowane dotychczas w projekcie „Schematom STOP!...". Podczas spotkania omówiono m. in.:
- Rezultaty projektu „Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy – pilotaż" zostaną wykorzystane podczas nowelizacji ustawy o pomocy społecznej – powiedziała Zastępca Dyrektora Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej Marzena Bartosiewicz.
Opracowanie katalogu dobrych praktyk w zakresie współpracy instytucji pomocy i integracji społecznej oraz instytucji rynku pracy ukierunkowanej na wspieranie rodzin wielodzietnych zagrożonych wykluczeniem społecznym jest jednym z głównych celów przeprowadzenia pilotażowej części projektu „Schematom STOP!...". Obecnie w 39 powiatach testowane są różne rozwiązania w powyższych zakresach. Proces testowania nowych rozwiązań potrwa do 31 marca 2015 r.