Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
Cel programu
Zwiększenie dostępności do usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób samotnych w wieku 75 lat i więcej w gminach do 20 tys. mieszkańców, które świadczą usługi opiekuńcze (w tym specjalistyczne) samodzielnie.
Adresaci programu
Gminy wiejskie, miejskie, miejsko – wiejskie do 20 tys. mieszkańców, które świadczą usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi samodzielnie, tj. przez pracowników ośrodków pomocy społecznej, urzędów gmin lub innych gminnych jednostek organizacyjnych.
Kto może skorzystać z programu?
Osoby samotne w wieku 75 lat i więcej.
Na co należy przeznaczyć pieniądze?
Finansowanie programu
Gmina na realizację działań może otrzymać dotację celową, jeżeli udział środków własnych gminy wynosi nie mniej niż 50% przewidywanych kosztów realizacji zadania.
Jak uzyskać dofinansowanie?
Żeby gmina uzyskała wsparcie Ośrodek Pomocy Społecznej w tej gminie musi wypełnić dokument – zapotrzebowanie na środki na dofinansowanie realizacji usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych w ramach programu „Opieka 75+”.
Wzory wniosków dostępne są na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: https://www.mpips.gov.pl/seniorzyaktywne-starzenie/program-opieka-75/
Wypełniając je w Centralnej Aplikacji Statystycznej trzeba przesłać je do właściwego Wydziału Polityki Społecznej, który do dnia 15 stycznia 2018 r. przekazuje je do Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.