Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
Seniorzy niechętnie składają reklamację, nie walczą o swoje prawa, wierzą w zapewnienia sprzedawcy, a wykorzystują to nieuczciwi przedsiębiorcy. Powszechne jest podszywanie się pod sprzedawcę prądu, wprowadzanie w błąd co do leczniczych właściwości produktów. W Międzynarodowy Dzień Osób Starszych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Inspekcja Handlowa wspólnie przypominają o prawach seniorów.
– "Konsumenci III wieku są często oszukiwani i namawiani do kupna kosztownych sprzętów. Sprzedawcy wykorzystują ich ufność. Edukacja to jedno, ale na pewno potrzebne są zmiany prawne, które zapewnią większe bezpieczeństwo tej grupie konsumentów. Zasługują oni na największą troskę ze strony państwa" – mówi Marek Niechciał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd rozważa m.in. wprowadzenie obowiązku nagrywania pokazów, na które zapraszane są osoby starsze, czy określenie limitu kwotowego przy kupowaniu produktów poza lokalem przedsiębiorcy.
- "Seniorzy to rosnąca grupa konsumentów, która często nie zna praw jakie jej przysługują. To prosta droga do tego, aby stali się ofiarami oszustów. Akcja, taka jak ta, prowadzona we współpracy kilku instytucji, pozwala dotrzeć szeroko z informacją zarówno do osób starszych, jak i bliskich. Dzięki niej dowiedzą się na co uważać i przede wszystkim" - gdzie znaleźć pomoc - powiedziała Elżbieta Rafalska, minister rodziny, pracy i polityki społecznej.
Seniorze, pamiętaj, że:
Miejscowość, data Podaj swoje imię i nazwisko oraz adres Nazwa i adres przedsiębiorcy Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja………………….……………niniejszym informuję o moimodstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: ………………………………..…………………………….. Data odbioru/otrzymania produktu………………………………………..………………. …………………………………… Twój podpis |