submenu
content

Program „MALUCH” – najważniejsze informacje

07-01-2016

MALUCH to program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na tegoroczną edycję przeznaczyło 151 mln zł. Dofinansowanie może wynieść nawet 80 proc. kosztów projektu. Ważne, aby cała inwestycja była zrealizowana w 2016 roku.

 

Termin składania ofert upływa 12 stycznia w przypadku modułu 2 oraz 1 lutego w przypadku modułu 1 i 3.

 

Kto może otrzymać dotację?

 

Program Maluch 2016 podzielony jest na trzy moduły, które skierowane są:

Moduł 1: do gmin

Moduł 2:

- do gmin, które w latach 2011-2015 utworzyły miejsca opieki przy pomocy programu „MALUCH”

- do podmiotów niegminnych: osób fizycznych, prawnych, a także jednostek nieposiadających osobowości prawnej

Moduł 3: do uczelni i współpracujących z nimi podmiotów.

 

Na co można ją otrzymać?

 

Moduł 1  – dotyczy tworzenia oraz utrzymania nowych miejsc opieki nad najmłodszymi.

Moduł 2 – środki z tego modułu są przeznaczone na utrzymanie już istniejących miejsc opieki. Warunkiem otrzymania dofinansowania przez podmioty prywatne jest pomniejszenie o przyznaną dotację kwoty opłaty ponoszonej przez rodziców.

Moduł 3  – środki z tej części są przeznaczone na tworzenie i utrzymanie nowych miejsc opieki dla dzieci studentów, doktorantów oraz osób zatrudnionych przez uczelnie lub wykonujących zadania na rzecz uczelni.

 

Jak złożyć wniosek?

 

Aby zgłosić się do programu należy wypełnić odpowiedni wniosek. Wnioski dostępne są tutaj.

 

Formularz należy złożyć zarówno w formie papierowej oraz w formie elektronicznej. Jeżeli oferta będzie składana z wykorzystaniem profilu zaufanego na ePUAP, to będzie traktowana jako złożona w formie elektronicznej jak i papierowej.

 

Oferty w formie papierowej należy nadesłać listem poleconym z dopiskiem na kopercie „Oferta na konkurs MALUCH 2016” do właściwego urzędu wojewódzkiego (znajdującego się na terenie, na którym prowadzona jest lub będzie instytucja opieki) lub złożyć go osobiście.

 

Oferty w formie elektronicznej (bez skanowania podpisów) składa się w dniu złożenia oferty w formie papierowej. Należy je przesłać na adres e-mail urzędu wojewódzkiego wpisując odpowiednio w temacie, np. dla modułu 1: „Oferta MALUCH 2016 – moduł 1 – nazwa_gminy_której_ dotyczy_oferta

 

Ważne, aby prawidłowo i kompletnie wypełnić wniosek. Dokument powinien być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.

 

Więcej dodatkowych informacji można znaleźć tutaj.

Program „MALUCH” – najważniejsze informacje Program „MALUCH” –...
do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: