Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
„Zielona Linia, Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia” jest przedsięwzięciem o zasięgu ogólnopolskim. Działając od ponad trzech lat umożliwia kontakt z urzędem pracy za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej, formularzy internetowych, kont na portalu - eliminując w wielu przypadkach konieczność osobistej wizyty w urzędzie. Jej adres to: www.ZielonaLinia.gov.pl
W siedzibie Urzędu Pracy m.st. Warszawy przy ul. Grochowskiej odbyła się konferencja, podsumowująca dotychczasowe osiągnięcia, oraz informująca o nowych formach działania Centrum Informacyjnego Służb Zatrudnienia.
W celu uzyskania informacji należy zadzwonić pod numer 19 524 lub wysłać maila na adres:
Klientami „Zielonej Linii” są osoby bezrobotne, pracownicy, którzy aktualnie poszukują pracy, jak też pracodawcy, którzy dzięki usłudze telefonicznej mogą uzyskać wszelkie, niezbędne informacje odnośnie możliwości wsparcia, jakie organizuje urząd pracy.
Wyjątkową grupę stanowią osoby, które powracają zza granicy. To przede wszystkim z myślą o nich powstał portal Powroty, zintegrowany ze stroną „Zielonej Linii”. Eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu koordynacji systemów zabezpieczeń społecznych, dotyczących m.in. transferu świadczeń społecznych, ubezpieczeń, działalności gospodarczej, nauki czy formalności przed powrotem z zagranicy. Jest to zarazem miejsce, w którym osoby wracające do Polski mogą liczyć na pomoc i wsparcie w odnalezieniu się na rynku pracy.
- W 2011 r. zamieściliśmy niemal 300 tys. ofert pracy i udzieliliśmy 70 tys. porad telefonicznych – powiedziała podczas konferencji Iwona Zakrzewska, Dyrektor Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. – Mamy klientów z ponad 300 urzędów pracy. Portal internetowy odwiedziło 650 tys. osób., w tym 37,3 tys. z Wlk. Brytanii, 13,1 tys. z Irlandii i 10 ,5 tys. z Niemiec.