Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
15 czerwca br. Minister Władysław Kosiniak-Kamysz uczestniczył w otwarciu II Kongresu Polskiej Edukacji, który odbył się w Warszawskim Centrum Expo XXI. Hasłem tegorocznego Kongresu jest: Współpraca, odpowiedzialność, autonomia.
Uczestnicy podczas dwudniowego Kongresu będą zajmować się tematami takimi jak wczesna edukacja oraz relacje między edukacją a rynkiem pracy.
Minister Edukacji Narodowej Krystyna Szumilas zaznaczyła, że ważne jest współdziałanie przedszkoli, szkół podstawowych, uczelni wyższych i pracodawców. - Młodzież dziś jest uczniem, a jutro będzie pracownikiem lub pracodawcą. Należy więc rozwijać się od jak najmłodszych lat - powiedziała minister Szumilas. Minister zwróciła także uwagę na potrzebę ciągłego kształcenia się w celu dostosowania kwalifikacji do zmieniających się wymogów i oczekiwań przyszłych pracodawców.
- Podnoszenie kwalifikacji jest naturalnym zjawiskiem na rynku pracy. Ważna jest integracja edukacji z rynkiem pracy - powiedział minister Władysław Kosiniak-Kamysz. Podkreślił, że decyzja dotycząca wyboru ścieżki kształcenia ma bezpośredni wpływ na późniejszy przebieg kariery zawodowej. Wspomniał o uruchomionym programie "Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie", którego celem jest pomoc – w formie preferencyjnych pożyczek w tworzeniu nowych firm i nowych miejsc pracy.
Ponadto w obliczu zmian demograficznych dużego znaczenia nabiera kształcenie przez całe życie. Przyjęty w 2012 roku Rządowy Program na rzecz Aktywności Osób Starszych zakłada m.in. promowanie edukacji osób starszych w tym tworzenie oferty edukacyjnej dla seniorów.
Daria Lipińska-Nałęcz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego podkreśliła, że obecnie na rynku pracy bardziej niż tytuł naukowy liczą się umiejętności praktyczne jakie posiada przyszły pracownik.
W kongresie weźmie udział około półtora tysiąca uczestników z całej Polski − dyrektorów szkół, nauczycieli, naukowców, przedstawicieli stowarzyszeń rodziców, przedstawicieli władz samorządowych oraz parlamentarzystów zaangażowanych w oświatę oraz przedstawicieli pracodawców.