Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
Wystartowała nowa wersja Centralnej Bazy Ofert Pracy – oficjalnego internetowego serwisu z ogłoszeniami o pracę, prowadzonego przez ministra pracy i polityki społecznej.
Centralna Baza Ofert Pracy przeszła prawdziwą rewolucję. Serwis jest nowocześniejszy, bardziej intuicyjny i ma więcej funkcji przydatnych dla poszukujących pracy. Baza jest dostosowana do aktualnych rozwiązań prawnych oraz można z niej wygodnie korzystać na urządzeniach mobilnych.
Uporządkowane oferty
Aktualna wersja CBOP zawiera dwie zakładki:
W przyszłości do CBOP dołączą oferty Ochotniczych Hufców Pracy i akredytowanych instytucji pośrednictwa pracy w ramach sieci Europejskich Służb Zatrudnienia EURES.
Skuteczne wyszukiwanie
Użytkownicy mogą korzystać z prostej wyszukiwarki (wyszukiwanie po nazwie stanowiska i lokalizacji) oraz filtrować wyniki wyszukiwania według kategorii, które najbardziej ich interesują: stanowiska, zakresu obowiązków, miejsca pracy, rodzaju umowy, pracodawcy, daty dodania itp.
Zmienił się sposób prezentacji wyników wyszukiwania. Użytkownicy mogą wyświetlać oferty na różnych poziomach szczegółowości:
Po wyborze konkretnej propozycji można wyświetlić mapę, która pozwala zlokalizować pracodawcę lub powiatowy urząd pracy, do którego należy się zgłosić.
Sortowanie i porównywanie ofert
Ogłoszenia można sortować ze względu na najważniejsze parametry, m.in. datę dodania, datę ważności, miejsce pracy, pracodawcę, wynagrodzenie, rodzaj umowy, czy stanowisko.
Dużym ułatwieniem w porównaniu do poprzedniej wersji CBOP jest możliwość subskrybowania ogłoszeń, jednoczesnego porównywania kilku propozycji, czy płynnej zmiany liczby propozycji prezentowanych na liście wynikowej. Po wybraniu każdej oferty można również szybko przejść do innych ofert w tym samym miejscu lub na podobnym stanowisku.
Integracja serwisów
Centralna Baza Ofert Pracy jest teraz zintegrowana z innymi serwisami informatycznymi: Wortalem PSZ, stroną praca.gov.pl, systemem Syriusz dla urzędów pracy. Szata graficzna jest spójna z Wortalem PSZ, a układ strony dopasowuje się do urządzenia, na którym przeglądamy bazę: komputera biurkowego, laptopa, tabletu, czy smartfona. Co więcej, integracja z witryną internetową praca.gov.pl pozwala korzystać w każdym serwisie z tej samej nazwy użytkownika i hasła.
Newsletter z ofertami
Szukający pracy mogą od teraz zasubskrybować newsletter z aktualnymi ogłoszeniami o pracę. Po wybraniu interesującego ich charakteru pracy, stanowiska, czy miejscowości, otrzymają dopasowane oferty na swój adres e-mail (podczas zapisywania się do newslettera można ustalić, jak często chce się go otrzymywać).
Ułatwienia dla urzędów pracy
Nowa odsłona serwisu usprawnia też pracę powiatowych urzędów pracy. Pracownicy po zalogowaniu się mogą przeglądać dane profilów innych użytkowników, listę ofert pracy, staży i praktyk oraz listę wydarzeń znajdujących się w bazie. Mogą także filtrować wyniki wyszukiwania, ale z uwzględnieniem dodatkowych parametrów: typu propozycji, zawodu, numeru, daty zgłoszenia, rodzaju oferty (np. oferta EURES). W każdym urzędzie pracy jest Administrator Lokalny, który ma możliwość przeglądania zasileń (listy komunikatów odebranych od jednostki, w której pełni funkcję administratora),w tym raportów o ich stanie, czy brakach.
Zapraszamy do odwiedzenia serwisu!