submenu
content

Nabór członków do rady dolnośląskiego oddziału NFZ i warmińsko – mazurskiego oddziału NFZ

02-04-2007
Rada Działalności Pożytku Publicznego zaprasza do składania ofert do uczestnictwa w pracach rad oddziałów dolnośląskiego i warmińsko – mazurskiego Narodowego Funduszu Zdrowia. Szczegółowe zadania rad oddziału wojewódzkiego Funduszu zostały określone w art.106 ust. 10 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135).
Spośród zgłoszonych kandydatur, Rada Działalności Pożytku Publicznego wybierze osoby, którym udzieli rekomendacji, a które stosownie do art. 106 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135) zostaną powołane w skład rad oddziałów przez Sejmik Województwa Dolnośląskiego i Warmińsko – Mazurskiego.

Zgodnie z art. 106 w skład rad oddziałów wojewódzkich mogą wchodzić wyłącznie osoby, które:
1)        są ubezpieczonymi zamieszkującymi na obszarze działania danego oddziału wojewódzkiego Funduszu,
2)        korzystają z pełni praw publicznych,
3)        posiadają wykształcenie wyższe,
4)        nie zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione umyślnie,
5)        nie są dyrektorami oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz pracownikami oddziału wojewódzkiego Funduszu, Prezesem Funduszu, zastępcą Prezesa  Funduszu oraz pracownikami centrali,
6)        nie są świadczeniodawcami,
7)        nie są właścicielami zakładów opieki zdrowotnej będących świadczeniodawcami, o których mowa w art. 5 pkt 41 lit. a ustawy[1], ich pracownikami lub osobami współpracującymi ze świadczeniodawcami,
8)        nie są właścicielami lub pracownikami apteki, hurtowni farmaceutycznej lub podmiotu wytwarzającego produkty lecznicze i wyroby medyczne,
9)        nie są członkami organów lub pracownikami podmiotów, które utworzyły zakład opieki zdrowotnej,
10)    nie są członkami organów lub pracownikami jednostek samorządu terytorialnego, a także członkami organów zakładu ubezpieczeń społecznych prowadzącego działalność ubezpieczeniową na podstawie ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej,
11)    nie są właścicielami akcji lub oddziałów w spółkach handlowych prowadzących podmioty, o których mowa w pkt 7 i 8.
 
 
Zgłoszenia należy składać do dnia 15 kwietnia br. na adres:
Departament Pożytku Publicznego
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa  
 
Do zgłoszenia należy dołączyć informację:
  • którego województwa dotyczy zgłoszenie,
  • jaka organizacja pozarządowa[2] popiera kandydaturę,
  • o spełnieniu wszystkich wymogów wymienionych w pkt 1 – 11 (ze stosownym dokumentem potwierdzającym lub oświadczeniem),
  • dokumenty potwierdzające kompetencje kandydata.

Więcej informacji>> www.pozytek.gov.pl

 
 

[1] tj. świadczeniodawcami będącymi zakładami opieki zdrowotnej wykonującymi zadania określone w jego statucie, grupową praktyką lekarską, grupową praktykę pielęgniarek lub położnych, osoba wykonująca zawód medyczny w ramach indywidualnej praktyki lub indywidualnej specjalistycznej praktyki
[2] Organizacjami pozarządowymi są, zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem ust.4.  
do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: