Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
Rozpoczyna się sezon zagranicznych wyjazdów do pracy sezonowej. Zatrudnienie w innych krajach, choć atrakcyjne, związane jest z wieloma czynnikami ryzyka. Jak ich uniknąć? Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej opracowało specjalny poradnik dla wyjeżdżających, korzystających z usług publicznego lub niepublicznego pośrednictwa pracy oraz systemu EURES.
Jak wynika z danych MPiPS z usług niepublicznych agencji zatrudnienia w zakresie podejmowania pracy za granicą korzysta rocznie ok. 100 tysięcy osób. Niestety, wciąż pojawiają się także informacje o działalności nielegalnych pośredników pracy. Wyłudzają oni wysokie opłaty, często nie wywiązując się z obietnic zapewnienia pracy. Liczą na niedoświadczenie i niewiedzę wyjeżdżających.
Jak bezpiecznie wyjechać do pracy za granicę?
Poradnik „Co trzeba wiedzieć, aby bezpiecznie wyjechać do pracy za granicę?” przedstawia możliwości podejmowania legalnego zatrudnienia polskich obywateli w krajach europejskich. Zawiera opisy regulacji prawnych oraz zasad obowiązujących przy ubieganiu się o pracę za granicą. Przedstawia również bezpieczne sposoby poszukiwania zatrudnienia.
Podstawowymi zasadami poszukiwania zagranicznej pracy są:
Co warto wiedzieć?
W poradniku MPiPS znajdują się odpowiedzi na zasadnicze pytania:
W wydawnictwie zamieszczono listę urzędów oraz inspektoratów pracy w kraju oraz adresy polskich placówek dyplomatycznych w krajach UE/EOG, które mogą, w przypadku problemów z pośrednikiem/pracodawcą, służyć pomocą. Poradnik zawiera również wybrane adresy przydatnych portali internetowych.
Poradnik „Co trzeba wiedzieć, aby bezpiecznie wyjechać do pracy za granicę?” jest dostępny na stronie internetowej ministerstwa w dziale „Polecamy”.