submenu
content

Rejestracja w urzędach pracy przez internet

13-11-2012

Za pół roku wejdą w życie przepisy, dzięki którym będzie można przez internet rejestrować się i umawiać na wizytę w urzędach pracy - poinformował minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz, który podpisał rozporządzenie w tej sprawie.

 

To ważna zmiana, która ma usprawnić funkcjonowanie urzędów pracy, ale przede wszystkim ma być wygodna dla osób bezrobotnych - powiedział Kosiniak-Kamysz.

 

Rejestrować się w urzędach pracy przez internet będą mogły osoby bezrobotne oraz poszukujące pracy. Po wypełnieniu specjalnego formularza elektronicznego i jego przekazaniu, zostanie wyznaczony termin wizyty w urzędzie pracy, nie dłuższy niż siedem dni roboczych, by dostarczyć pozostałe niezbędne do rejestracji dokumenty.

Aby skorzystać z pełnej rejestracji przez internet konieczne będzie dodatkowo posiadanie np. bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem, podpisu potwierdzonego profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej albo podpisu osobistego weryfikowanego certyfikatem podpisu osobistego.

MPiPS ocenia, że zakres wykorzystania pełnej elektronicznej rejestracji, przynajmniej w początkowym okresie funkcjonowanie rozporządzenia, będzie ograniczony. Nadal będzie można zarejestrować się, odwiedzając urząd.

 

Zobacz treść rozporządzenia:

 

do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: