Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
Uprzejmie informujemy, że zakończone zostało działanie infolinii uruchomionej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na czas wdrożenia Programu „Rodzina 500+”.
W okresie funkcjonowania infolinii, tj. od 1 marca, udzielonych zostało kilkanaście tysięcy porad i informacji związanych z uzyskiwaniem uprawnień do świadczenia wychowawczego w ramach Programu „Rodzina 500+” oraz procedurą jego otrzymywania.
Przypominamy, że informacje na temat Programu „Rodzina 500 plus”, w tym również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, znajdują się na stronach internetowych: Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej i przewodniku po Programie „Rodzina 500+” w serwisie Obywatel.gov.pl.
Jednocześnie podkreślamy, że Program „Rodzina 500 plus” ruszył od 1 kwietnia 2016 r. i od tego momentu podstawowym źródłem informacji na temat warunków uzyskania świadczenia wychowawczego w konkretnej, indywidualnej sprawie danej osoby, w tym aktualnego etapu postępowania administracyjnego na którym znajduje się złożony wniosek, jest gminny organ właściwy realizujący świadczenia wychowawcze, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się/otrzymującej świadczenie wychowawcze – w praktyce jest to najczęściej Ośrodek Pomocy Społecznej lub Urząd Miasta/Gminy, zaś w sprawach w których zastosowanie mają unijne przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego Urząd Marszałkowski/Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej.
Dane teleadresowe wszystkich ww. organów właściwych w każdej gminie w Polsce, z podziałem na województwa, do której należy zwrócić się w celu uzyskania informacji dotyczącej indywidualnej sprawy, zamieszczone są na stronie internetowej MRPiPS.