1 |
Departament Polityki Senioralnej |
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
znajomość ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
-
znajomość ustawy o osobach starszych
|
-
zapoznanie się z obowiązujacymi przepisami i regulacjami w zakresie polityki senioralnej, w tym z Rządowym Programem na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020 oraz Programem Wieloletnim Senior+ na lata 2015-2020,
-
udział w prowadzeniu monitorowania sytuacji osób starszych – opracowaniu informacji o sytuacji osób starszych, współpracy z innymi podmiotami publicznymi w zakresie monitorowania sytuacji osób starszych,
-
udział w pracach związanych z realizacją otwartych konkursów ofert w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020 (Program ASOS) oraz Programu Wieloletniego Senior+ na lata 2015-2020,
-
współpraca w realizacji Kampanii informacyjnej „Bezpieczny i Aktywny Senior”,
-
współpraca przy organizacji wydarzeń związanych z tematyką senioralną zainicjonowanych przez departament (konferencje, seminaria, debaty),
-
realizowanie działań związanych z szerokorozumianą polityką społeczną na rzecz osób starszych w Polsce,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
-
wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań
|
polityka społeczna, administracja, finanse i rachunkowość, prawo, stosunki międzynarodowe, zarządzanie oraz studia medyczne związane z geriatrią lub gerontologią społeczną |
cały rok |
1 |
Praktyki/DAS/1 |
Formularz aplikacyjny |
2 |
Departament Informatyki |
-
znajomość systemów operacyjnych i oprogramowania Microsoft,
-
znajomość budowy i działania sprzętu komputerowego,
-
znajomość budowy i działania sieci komputerowych i urządzeń sieciowych
|
-
zapoznanie się z eksploatowanymi systemami informatycznymi, ze szczególnym uwzględnieniem dokumentacji technicznej i problemów związanymi z eksploatacją sprzętu i oprogramowania,
-
instalacja i konfiguracja sprzętu komputerowego i oprogramowania,
-
wsparcie techniczne i merytoryczne pracowników MRPiPS,
-
udział w diagnozowaniu uszkodzeń sprzętu informatycznego
|
informatyczne lub pokrewne |
II-IV kwartał |
2 |
Praktyki/DI/1 |
Formularz aplikacyjny |
3 |
Departament Rynku Pracy |
-
dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
podstawy znajomości pracy administracyjno-biurowej,
-
znajomość języka angielskiego
|
-
zapoznanie się z obowiazującymi przepisami i regulacjami z zakresu rynku pracy,
-
zapoznanie się z wewnętrznymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
-
udział w rejestracji korespondencji przychodzącej i przygotowywaniu do wysyłania korespondencji wychodzącej,
-
udział w przygotowywaniu projektów odpowiedzi na pisma,
-
wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących prac i zadań administracyjno-biurowych Wydziału Edukacji Ustawicznej
|
pedagogika, andragogika, socjologia, nauki społeczne, prawo i administracja |
cały rok |
2 |
Praktyki/DRP/1 |
Formularz aplikacyjny |
4 |
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego |
-
komunikatywna znajomość języka angielskiego,
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu,
-
wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań,
-
udział w obsłudze administracyjno-kancelaryjnej sekretariatu, w tym: przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji kierowanej do Departamentu i nadzorowanie jej obiegu, wysyłanie korespondencji wychodzącej, przyjmowanie i łączenie rozmów telefonicznych, przyjmowanie i nadawanie faksów, powielanie materiałów,
-
udział przygotowywaniu i przesyłaniu dokumentów dot. świadczeń rodzinnych i z tytułu bezrobocia do odpowiednich instytucji
|
|
III kwartał |
1 |
Praktyki/DSZ/1 |
Formularz aplikacyjny |
5 |
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego |
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
komunikatywność
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Włączenia Społecznego,
-
udział w sporządzaniu dokumentacji konkursowych w ramach PO WER,
-
współpraca przy ogłaszaniu i prowadzeniu konkursów oraz naborów pozakonkursowych w ramach PO WER,
-
sporządzanie i obsługa bieżącej korespondencji,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
-
sporządzanie zestawień, notatek, tabel na temat bieżącej realizacji zadań Wydziału
|
polityka społeczna, administracja, prawo, ekonomia, resocjalizacja, socjologia, politologia, filologia |
cały rok |
1 |
Praktyki/DWF/1 |
Formularz aplikacyjny |
6 |
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego |
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Kontroli,
-
udział w przygotowywaniu korespondencji oraz innych dokumentów związanych z prowadzonymi przez Wydział kontrolami (m.in. zawiadomień o kontroli, upoważnień, ankiet do wizyty monitoringowej),
-
prowadzenie baz danych Wydziału,
-
udział w prowadzeniu akt poszczególnych kontroli,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
|
nauki społeczne, ekonomia, prawo, zarządzanie, stosunki międzynarodowe |
cały rok |
2 |
Praktyki/DWF/2 |
Formularz aplikacyjny |
7 |
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego |
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
komunikatywna znajomość języka angielskiego
|
-
•zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Usług Społecznych i Rynku Pracy,
-
realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020,
-
współpraca przy organizacji posiedzeń Komisji Oceny Projektów,
-
uzupełnianie bazy danych,
-
przygotowywanie korespondencji z projektodawcami (m.in. pisma o wynikach oceny wniosków o dofinansowanie, weryfikacji wniosków o płatność),
-
kontakt telefoniczny z projektodawcami w celu konsultacji spraw bieżących,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów związanych z bieżącą realizacją projektów
|
administracja, stosunki międzynarodowe |
III-IV kwartał |
1 |
Praktyki/DWF/3 |
Formularz aplikacyjny |
8 |
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego |
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Budżetu i Pomocy Technicznej,
-
udział w przygotowywaniu korespondencji oraz innych dokumentów związanych z prowadzonymi przez Wydział sprawami,
-
udział w realizacji Planu Szkoleń DWF,
-
prowadzenie baz danych Wydziału,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
|
nauki społeczne, ekonomia, prawo, zarządzanie, stosunki międzynarodowe |
cały rok |
1 |
Praktyki/DWF/4 |
Formularz aplikacyjny |
9 |
Departament Polityki Rodzinnej |
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Karty Dużej Rodziny oraz Żłobków,
-
udział w sprawdzaniu formularzy przygotowanych przez organizacje pozarządowe dotyczące oceny potencjału podmiotów chcących przystapić do Karty Dużej Rodziny,
-
obsługa partnerów Karty Dużej Rodziny,
-
przygotowywanie zestawień statystycznych dotyczących Karty Dużej Rodziny oraz opieki nad dzieckiem do lat 3,
-
udział w przygotowywaniu odpowiedzi na pisma obywateli i jednostek samorządu terytorialnego z zakresu Karty Dużej Rodziny i żłobków,
-
obsługa systemu MOP SI KDR służącego do obsługi partnerów Karty Dużej Rodziny,
-
monitorowanie i obsługa rejestrów żłobków
|
|
cały rok |
1 |
Praktyki/DSR/1 |
Formularz aplikacyjny |
10 |
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych |
-
dobra organizacja pracy własnej,
-
umiejętność pracy w zespole,
-
komunikatywność w mowie i piśmie,
-
umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia,
-
systematyczność,
-
dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office (Word, Excel, poczta elektroniczna, Internet)
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział ds. Rehabilitacji Zawodowej i Pomocy Publicznej,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
-
wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań oraz wykonywaniu czynności kancelaryjno - biurowych
|
|
I-II kwartał |
1 |
Praktyki/BON/1 |
Formularz aplikacyjny |
11 |
Biuro Ministra i Komunikacji Społecznej |
-
umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
samodzielność i inicjatywa,
-
komunikatywność
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział do Spraw Obywatelskich,
-
wsparcie pracowników Wydziału w bieżących pracach,
-
zapoznanie się z wewnętrznymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi, w tym z zasadami postępowania z dokumentacją, zasadami jej klasyfikowania i przekazywania do do archiwum zakładowego,
-
wsparcie Wydziału w zakresie archiwizacji dokumentów
|
|
cały rok |
1 |
Praktyki/BM/1 |
Formularz aplikacyjny |