Program START

content
Lp. Departament/ Biuro Pożądane kwalifikacje Rodzaj zadań Preferowany kierunek studiów Termin Ilość miejsc Nr referencyjny oferty Formularz aplikacyjny
1 Departament Polityki Senioralnej
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • znajomość ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  • znajomość ustawy o osobach starszych
  • zapoznanie się z obowiązujacymi przepisami i regulacjami w zakresie polityki senioralnej, w tym z Rządowym Programem na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020 oraz Programem Wieloletnim Senior+ na lata 2015-2020,
  • udział w prowadzeniu monitorowania sytuacji osób starszych – opracowaniu informacji o sytuacji osób starszych, współpracy z innymi podmiotami publicznymi w zakresie monitorowania sytuacji osób starszych,
  • udział w pracach związanych z realizacją otwartych konkursów ofert w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020 (Program ASOS) oraz Programu Wieloletniego Senior+ na lata 2015-2020,
  • współpraca w realizacji Kampanii informacyjnej „Bezpieczny i Aktywny Senior”,
  • współpraca przy organizacji wydarzeń związanych z tematyką senioralną zainicjonowanych przez departament (konferencje, seminaria, debaty),
  • realizowanie działań związanych z szerokorozumianą polityką społeczną na rzecz osób starszych w Polsce,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
  • wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań
polityka społeczna, administracja, finanse i rachunkowość, prawo, stosunki międzynarodowe, zarządzanie oraz studia medyczne związane z geriatrią lub gerontologią społeczną cały rok 1 Praktyki/DAS/1 Formularz aplikacyjny
2 Departament Informatyki
  • znajomość systemów operacyjnych i oprogramowania Microsoft,
  • znajomość budowy i działania sprzętu komputerowego,
  • znajomość budowy i działania sieci komputerowych i urządzeń sieciowych
  • zapoznanie się z eksploatowanymi systemami informatycznymi, ze szczególnym uwzględnieniem dokumentacji technicznej i problemów związanymi z eksploatacją sprzętu i oprogramowania,
  • instalacja i konfiguracja sprzętu komputerowego i oprogramowania,
  • wsparcie techniczne i merytoryczne pracowników MRPiPS,
  • udział w diagnozowaniu uszkodzeń sprzętu informatycznego
informatyczne lub pokrewne II-IV kwartał 2 Praktyki/DI/1 Formularz aplikacyjny
3 Departament Rynku Pracy
  • dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • podstawy znajomości pracy administracyjno-biurowej,
  • znajomość języka angielskiego
  • zapoznanie się z obowiazującymi przepisami i regulacjami z zakresu rynku pracy,
  • zapoznanie się z wewnętrznymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
  • udział w rejestracji korespondencji przychodzącej i przygotowywaniu do wysyłania korespondencji wychodzącej,
  • udział w przygotowywaniu projektów odpowiedzi na pisma,
  • wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących prac i zadań administracyjno-biurowych Wydziału Edukacji Ustawicznej
pedagogika, andragogika, socjologia, nauki społeczne, prawo i administracja cały rok 2 Praktyki/DRP/1 Formularz aplikacyjny
4 Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu,
  • wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań,
  • udział w obsłudze administracyjno-kancelaryjnej sekretariatu, w tym: przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji kierowanej do Departamentu i nadzorowanie jej obiegu, wysyłanie korespondencji wychodzącej, przyjmowanie i łączenie rozmów telefonicznych, przyjmowanie i nadawanie faksów, powielanie materiałów,
  • udział przygotowywaniu i przesyłaniu dokumentów dot. świadczeń rodzinnych i z tytułu bezrobocia do odpowiednich instytucji
III kwartał 1 Praktyki/DSZ/1 Formularz aplikacyjny
5 Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • komunikatywność
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Włączenia Społecznego,
  • udział w  sporządzaniu dokumentacji konkursowych w ramach PO WER,
  • współpraca przy ogłaszaniu i prowadzeniu konkursów oraz naborów pozakonkursowych w ramach PO WER,
  • sporządzanie i obsługa bieżącej korespondencji,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
  • sporządzanie zestawień, notatek, tabel na temat bieżącej realizacji zadań Wydziału
polityka społeczna, administracja, prawo, ekonomia, resocjalizacja, socjologia, politologia, filologia cały rok 1 Praktyki/DWF/1 Formularz aplikacyjny
6 Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Kontroli,
  • udział w przygotowywaniu korespondencji oraz innych dokumentów związanych z prowadzonymi przez Wydział kontrolami (m.in. zawiadomień o kontroli, upoważnień, ankiet do wizyty monitoringowej),
  • prowadzenie baz danych Wydziału,
  • udział w prowadzeniu akt poszczególnych kontroli,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
nauki społeczne, ekonomia, prawo, zarządzanie, stosunki międzynarodowe cały rok 2 Praktyki/DWF/2 Formularz aplikacyjny
7 Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego
  • •zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Usług Społecznych i Rynku Pracy,
  • realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020,
  • współpraca przy organizacji posiedzeń Komisji Oceny Projektów,
  • uzupełnianie bazy danych,
  • przygotowywanie korespondencji z projektodawcami (m.in. pisma o wynikach oceny wniosków o dofinansowanie, weryfikacji wniosków o płatność),
  • kontakt telefoniczny z projektodawcami w celu konsultacji spraw bieżących,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów związanych z bieżącą realizacją projektów
administracja, stosunki międzynarodowe III-IV kwartał 1 Praktyki/DWF/3 Formularz aplikacyjny
8 Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Budżetu i Pomocy Technicznej,
  • udział w przygotowywaniu korespondencji oraz innych dokumentów związanych z prowadzonymi przez Wydział sprawami,
  • udział w realizacji Planu Szkoleń DWF,
  • prowadzenie baz danych Wydziału,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
nauki społeczne, ekonomia, prawo, zarządzanie, stosunki międzynarodowe cały rok 1 Praktyki/DWF/4 Formularz aplikacyjny
9 Departament Polityki Rodzinnej
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Karty Dużej Rodziny oraz Żłobków,
  • udział w sprawdzaniu formularzy przygotowanych przez organizacje pozarządowe dotyczące oceny potencjału podmiotów chcących przystapić do Karty Dużej Rodziny,
  • obsługa partnerów Karty Dużej Rodziny,
  • przygotowywanie zestawień statystycznych dotyczących Karty Dużej Rodziny oraz opieki nad dzieckiem do lat 3,
  • udział w przygotowywaniu odpowiedzi na pisma obywateli i jednostek samorządu terytorialnego z zakresu Karty Dużej Rodziny i żłobków,
  • obsługa systemu MOP SI KDR służącego do obsługi partnerów Karty Dużej Rodziny,
  • monitorowanie i obsługa rejestrów żłobków
cały rok 1 Praktyki/DSR/1 Formularz aplikacyjny
10 Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych
  • dobra organizacja pracy własnej,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • komunikatywność w mowie i piśmie,
  • umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia,
  • systematyczność,
  • dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office (Word, Excel, poczta elektroniczna, Internet)
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział ds. Rehabilitacji Zawodowej i Pomocy Publicznej,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
  • wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań oraz wykonywaniu czynności kancelaryjno - biurowych
I-II kwartał 1 Praktyki/BON/1 Formularz aplikacyjny
11 Biuro Ministra i Komunikacji Społecznej
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • samodzielność i inicjatywa,
  • komunikatywność
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział do Spraw Obywatelskich,
  • wsparcie pracowników Wydziału w bieżących pracach,
  • zapoznanie się z wewnętrznymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi, w tym z zasadami postępowania z dokumentacją, zasadami jej klasyfikowania i przekazywania do do archiwum zakładowego,
  • wsparcie Wydziału w zakresie archiwizacji dokumentów
cały rok 1 Praktyki/BM/1 Formularz aplikacyjny
do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: