Program START

content
Lp. Departament/ Biuro Pożądane kwalifikacje Rodzaj zadań Termin Ilość miejsc Nr referencyjny oferty Formularz aplikacyjny
1 Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych
  • dobra organizacja pracy własnej oraz umiejętność pracy w zespole,
  • komunikatywność w mowie i piśmie,
  • umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia oraz wnioskowania,
  • systematyczność, operatywność,
  • dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • preferowane wykształcenie wyższe
  • zapoznanie się z obowiązujacymi przepisami i regulacjami dot. osób niepełnosprawnych, w tym z ustawą o języku migowym i innych formach komunikowania się,
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Stanowisko Pracy do Spraw Komunikacji Społecznej,
  • przygotowywanie projektów pism będących odpowiedzią na skargi, wnioski lub listy obywateli,
  • wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań
cały rok 1 Staż/BON/1 Formularz aplikacyjny
2 Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych
  • dobra organizacja pracy własnej oraz umiejętność pracy w zespole,
  • komunikatywność w mowie i piśmie,
  • umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia, systematyczność,
  • dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • wykształcenie minimum średnie
  • zapoznanie się z przepisami i regulacjami dot. osób niepełnosprawnych,
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Postępowań Administracyjnych,
  • przygotowywanie projektów pism będących odpowiedzią na pisma organów administracji publicznej,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
  • wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań, w tym pomoc w przygotowaniu akt do Sądu (powielanie materiałów, numerowanie stron)
cały rok 2 Staż/BON/2 Formularz aplikacyjny
3 Departament Informatyki
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • umiejętność czytania dokumentacji analityczno-projektowej i technicznej systemów teleinformatycznych,
  • znajomość metodyki testowania,
  • umiejętność pracy w zespole, dokładność,
  • wykształcenie minimum średnie techniczne
  • zapoznanie się z przepisami i regulacjami w zakresie świadczeń rodzinnych, pomocy społecznej, funduszu alimentacyjnego oraz przepisami prawa z zakresu badania zgodności systemów teleinformatycznych,
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Systemów Teleinformatycznych Zabezpieczenia Społecznego,
  • udział w testowaniu systemów IT z obszaru zabezpieczenia społecznego i rodziny (ZS) z wykorzystaniem scenariuszy testowych,
  • współpraca przy przeprowadzaniu procedur zgodności oraz testów akceptacyjnych systemów IT z obszaru ZS na podstawie opisu warunków zgodności,
  • zakładanie kont do systemów teleinformatycznych,
  • poszerzenie wiedzy z obszaru ZS w zakresie obejmującym problematykę testów, wykrytych błędów i usterek systemów oraz ustalanie sposobów i terminów ich rozwiązania,
  • opisywanie wykrytych błędów w raporcie,
  • udział w przygotowywaniu projektów pism,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
cały rok 1 Staż/DI/1 Formularz aplikacyjny
4 Departament Rynku Pracy
  • wykształcenie wyższe, (preferowane nauki ekonomiczne i społeczne),
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
  • podstawowa wiedz nt. analizy danych statystycznych,
  • umiejętność sporządzania analiz i raportów,
  • dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office, w szczególności MS Excel
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Polityki Migracji Zarobkowych,
  • przegląd prasy oraz Internetu w zakresie materiału dot. pracy cudzoziemców w Polsce i sporządzanie notatek dla przełożonych,
  • udział w przygotowywaniu analiz i materiałów z zakresu migracji zarobkowych do Polski,
  • udział w przygotowywaniu projektów odpowiedzi na pytania kierowane do Ministerstwa w zakresie migracji zarobkowych
II-III kwartał 1 Staż/DRP/1 Formularz aplikacyjny
5 Departament Rynku Pracy
  • wykształcenie wyższe,
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Analiz i Statystyki,
  • analizowanie danych statystycznych z zakresu rynku pracy,
  • pozyskiwanie danych z innych instytucji i Eurostat,
  • opracowywanie danych, przygotowywanie tabel, wykresów i zestawień statystycznych,
  • przygotowywanie materiałów analitycznych i opracowań,
  • udział w przygotowywaniu projektów pism
II-III kwartał 1 Staż/DRP/2 Formularz aplikacyjny
6 Departament Rynku Pracy
  • wykształcenie wyższe (preferowane w zakresie nauk społecznych np. prawo, politologia),
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego lub francuskiego (co najmniej na poziomie B2),
  • dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • prawidłowe formułowanie wypowiedzi
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Zatrudnienia Cudzoziemców,
  • udział w przygotowywaniu analiz i materiałów z zakresu  zatrudniania cudzoziemców,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
II-III kwartał 1 Staż/DRP/3 Formularz aplikacyjny
7 Departament Polityki Rodzinnej
  • wykształcenie minimum średnie,
  • umiejętność wykonywania prostych prac biurowych,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Świadczeń Rodzinnych oraz z  Kodeksem postępowania administracyjnego,
  • zapoznanie się z wewnętrznymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi, w tym z zasadmi postępowania z dokumentacją, zasadami jej klasyfikowania i trybem przekazywania do archiwum zakładowego,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
  • udział w przygotowywaniu projektów odpowiedzi na zapytania kierowane w listach od osób indywidualnych oraz od instytucji
cały rok 1 Staż/DSR/1 Formularz aplikacyjny
8 Departament Polityki Rodzinnej
  • wykształcenie wyższe (preferowane prawo, pedagogika, polityka społeczna, psychologia, praca socjalna, nauki o rodzinie) lub w trakcie studiów,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • pożądana znajomość języka angielskiego 
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Wspierania Rodziny, Pieczy Zastępczej oraz Adopcji  oraz z  Kodeksem postępowania administracyjnego,
  • asysta przy realizacji zadań związanych z realizacją Resortowych Programów Wspierania Rodziny i Systemu Pieczy Zastępczej oraz innych programów związanych z tą problematyką,
  • zapoznanie się z zasadami prowadzenia sekretariatu i obiegiem dokumentów,
  • udział w przygotowywaniu projektów odpowiedzi na zapytania kierowane w listach od osób indywidualnych oraz od organów właściwych realizujących ustawę o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w odniesieniu do zagadnień opieki nad dzieckiem
II-III kwartał 2 Staż/DSR/2 Formularz aplikacyjny
9 Departament Polityki Rodzinnej
  • wykształcenie minimum średnie,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Karty Dużej Rodziny oraz Żłobków,
  • udział w sprawdzaniu formularzy przygotowanych przez organizacje pozarządowe dotyczące oceny potencjału podmiotów chcących przystapić do Karty Dużej Rodziny,
  • obsługa partnerów Karty Dużej Rodziny,
  • przygotowywanie zestawień statystycznych dotyczących Karty Dużej Rodziny oraz opieki nad dzieckiem do lat 3,
  • udział w przygotowywaniu odpowiedzi na pisma obywateli i jednostek samorządu terytorialnego z zakresu Karty Dużej Rodziny i żłobków,
  • obsługa systemu MOP SI KDR służącego do obsługi partnerów Karty Dużej Rodziny,
  • monitorowanie i obsługa rejestrów żłobków
cały rok 1 Staż/DSR/3 Formularz aplikacyjny
10 Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego
  • wykształcenie wyższe,
  • podstawowa wiedza nt. zasad wdrażania funduszy UE,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • komunikatywność,
  • samodzielność i inicjatywa
  • zapoznanie z dokumentami dotyczącymi systemu realizacji PO WER, Planem realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce,
  • współpraca przy obsłudze projektów konkursowych i pozakonkursowych realizowanych w ramach PO WER, w tym  przy weryfikacji wniosków o płatność oraz archiwizacji dokumentów,
  • udział w pracach przy obsłudze Komisji Oceny Projektów konkursowych i pozakonkursowych w ramach PO WER,
  • współpraca przy opracowywaniu danych dotyczących monitorowanych projektów (w tym raporty, zestawienia, tabele monitorujące),
  • współpraca przy przygotowaniu informacji kwartalnych oraz okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań w celu prowadzenia monitoringu finansowego i rzeczowego
II-III kwartał 1 Staż/DWF/1 Formularz aplikacyjny
11 Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego
  • wykształcenie wyższe (preferowane kierunki: nauki społeczne, ekonomia, prawo, zarządzanie, stosunki międzynarodowe),
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Kontroli,
  • udział w przygotowywaniu korespondencji oraz innych dokumentów związanych z prowadzonymi przez Wydział kontrolami (m.in. zawiadomień o kontroli, upoważnień, ankiet do wizyty monitoringowej),
  • udział w sporządzaniu sprawozdań dotyczących przeprowadzanych kontroli,
  • prowadzenie baz danych Wydziału,
  • udział w prowadzeniu akt poszczególnych kontroli,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
cały rok 2 Staż/DWF/2 Formularz aplikacyjny
12 Biuro Budzetu i Finansów
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • wykształcenie minimum średnie
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Finansowo-Księgowy,
  • udział w podstawowych pracach księgowych,
  • wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
cały rok 1 Staż/BBF/1 Formularz aplikacyjny
13 Departament Prawny
  • wykształcenie wyższe prawnicze,
  • pożądana znajomość języka angielskiego,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • znajomość programu Lex lub Legalis
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział ds. Legislacji,
  • zapoznanie się z zasadami techniki prawodawczej niezbędnej przy opiniowaniu projektów aktów normatywnych,
  • udział w obsłudze administracyjno-kancelaryjnej sekretariatu,
  • wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań,
  • udział w opracowywaniu zbiorczych opinii do projektów aktów normatywnych,
  • udział w przygotowywaniu materiałów na stały Komitet Rady Ministrów i Radę Ministrów
cały rok 1 Staż/DP/1 Formularz aplikacyjny
14 Biuro Administracyjne
  • wykształcenie minimum średnie,
  • bardzo dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
  • zdolności organizacyjne,
  • komunikatywność
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Obsługi,
  • zapoznanie się z wewnętrznymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi,
  • zapoznanie się z organizacją oraz zakresem działania kancelarii ogólnej Ministerstwa,
  • przyjmowanie, sortowanie i rejestrowanie w komputerowej bazie danych korespondencji wpływającej do Ministerstwa,
  • pośredniczenie w przekazywaniu korespondencji zgodnie z obowiązującymi w Ministerstwie przepisami wewnętrznymi,
  • rejestrowanie i przygotowanie do wysyłki korespondencji wychodzącej z Ministerstwa,
  • współpraca z Pocztą Polską w zakresie działania kancelarii ogólnej,
  • obsługa Elektronicznej Skrzynki Podawczej działającej w ramach platformy ePUAP
I-II kwartał 1 Staż/BA/1 Formularz aplikacyjny
15 Biuro Ministra i Komunikacji Społecznej
  • wykształcenie minimum średnie,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia, systematyczność,
  • komunikatywność w mowie i piśmie,
  • umiejętność szybkiego redagowania tekstów,
  • dobra organizacja pracy własnej
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Komunikacji z Mediami,
  • monitoring mediów pod kątem działalności Ministerstwa,
  • przygotowywanie informacji prasowych,
  • redagowanie materiałów przydatnych Ministrowi podczas organizowanych spotkań w celu zapewnienia prawidłowej organizacji pracy oraz właściwej oprawy spotkań i wizyt Ministra,
  • pomoc przy obsłudze eventów zewnętrznych, konferencji i briefingów z udziałem Kierownictwa Ministerstwa
II-IV kwartał 1 Staż/BM/1 Formularz aplikacyjny
16 Biuro Ministra i Komunikacji Społecznej
  • wykształcenie minimum średnie,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • umiejętność wysyłania korespondencji seryjnej,
  • umiejętność swobodnej wypowiedzi na piśmie, znajomość poprawnej polszczyzny oraz precedencji koniecznej w korespondencji oficjalnej,
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
  • znajomość struktur administracji rządowej i samorządowej,
  • łatwość nawiązywania kontaktów
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Prezydialny,
  • przygotowywanie projektów odpowiedzi na zaproszenia kierowane do Ministra Rodziny,  Pracy i Polityki Społecznej,
  • udział w analizie i weryfikacji wniosków o objęcie imprez okolicznościowych patronatem honorowym przez Ministra Rodziny,  Pracy i Polityki Społecznej oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi MRPiPS w tym zakresie,
  • obsługa kancelaryjno-administracyjna sekretariatu Biura
cały rok 1 Staż/BM/2 Formularz aplikacyjny
17 Biuro Ministra i Komunikacji Społecznej
  • wykształcenie minimum średnie,
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office,
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
  • samodzielność i inicjatywa,
  • komunikatywność
  • zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział do Spraw Obywatelskich,
  • wsparcie pracowników Wydziału w bieżących pracach,
  • zapoznanie się z wewnętrznymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi, w tym z zasadami postępowania z dokumentacją, zasadami jej klasyfikowania i przekazywania do do archiwum zakładowego,
  • wsparcie Wydziału w zakresie archiwizacji dokumentów
cały rok 1 Staż/BM/3 Formularz aplikacyjny
do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: