1 |
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych |
-
dobra organizacja pracy własnej oraz umiejętność pracy w zespole,
-
komunikatywność w mowie i piśmie,
-
umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia oraz wnioskowania,
-
systematyczność, operatywność,
-
dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
preferowane wykształcenie wyższe
|
-
zapoznanie się z obowiązujacymi przepisami i regulacjami dot. osób niepełnosprawnych, w tym z ustawą o języku migowym i innych formach komunikowania się,
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Stanowisko Pracy do Spraw Komunikacji Społecznej,
-
przygotowywanie projektów pism będących odpowiedzią na skargi, wnioski lub listy obywateli,
-
wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań
|
cały rok |
1 |
Staż/BON/1 |
Formularz aplikacyjny |
2 |
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych |
-
dobra organizacja pracy własnej oraz umiejętność pracy w zespole,
-
komunikatywność w mowie i piśmie,
-
umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia, systematyczność,
-
dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
wykształcenie minimum średnie
|
-
zapoznanie się z przepisami i regulacjami dot. osób niepełnosprawnych,
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Postępowań Administracyjnych,
-
przygotowywanie projektów pism będących odpowiedzią na pisma organów administracji publicznej,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
-
wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań, w tym pomoc w przygotowaniu akt do Sądu (powielanie materiałów, numerowanie stron)
|
cały rok |
2 |
Staż/BON/2 |
Formularz aplikacyjny |
3 |
Departament Informatyki |
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
umiejętność czytania dokumentacji analityczno-projektowej i technicznej systemów teleinformatycznych,
-
znajomość metodyki testowania,
-
umiejętność pracy w zespole, dokładność,
-
wykształcenie minimum średnie techniczne
|
-
zapoznanie się z przepisami i regulacjami w zakresie świadczeń rodzinnych, pomocy społecznej, funduszu alimentacyjnego oraz przepisami prawa z zakresu badania zgodności systemów teleinformatycznych,
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Systemów Teleinformatycznych Zabezpieczenia Społecznego,
-
udział w testowaniu systemów IT z obszaru zabezpieczenia społecznego i rodziny (ZS) z wykorzystaniem scenariuszy testowych,
-
współpraca przy przeprowadzaniu procedur zgodności oraz testów akceptacyjnych systemów IT z obszaru ZS na podstawie opisu warunków zgodności,
-
zakładanie kont do systemów teleinformatycznych,
-
poszerzenie wiedzy z obszaru ZS w zakresie obejmującym problematykę testów, wykrytych błędów i usterek systemów oraz ustalanie sposobów i terminów ich rozwiązania,
-
opisywanie wykrytych błędów w raporcie,
-
udział w przygotowywaniu projektów pism,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
|
cały rok |
1 |
Staż/DI/1 |
Formularz aplikacyjny |
4 |
Departament Rynku Pracy |
-
wykształcenie wyższe, (preferowane nauki ekonomiczne i społeczne),
-
bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
-
podstawowa wiedz nt. analizy danych statystycznych,
-
umiejętność sporządzania analiz i raportów,
-
dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office, w szczególności MS Excel
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Polityki Migracji Zarobkowych,
-
przegląd prasy oraz Internetu w zakresie materiału dot. pracy cudzoziemców w Polsce i sporządzanie notatek dla przełożonych,
-
udział w przygotowywaniu analiz i materiałów z zakresu migracji zarobkowych do Polski,
-
udział w przygotowywaniu projektów odpowiedzi na pytania kierowane do Ministerstwa w zakresie migracji zarobkowych
|
II-III kwartał |
1 |
Staż/DRP/1 |
Formularz aplikacyjny |
5 |
Departament Rynku Pracy |
-
wykształcenie wyższe,
-
bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Analiz i Statystyki,
-
analizowanie danych statystycznych z zakresu rynku pracy,
-
pozyskiwanie danych z innych instytucji i Eurostat,
-
opracowywanie danych, przygotowywanie tabel, wykresów i zestawień statystycznych,
-
przygotowywanie materiałów analitycznych i opracowań,
-
udział w przygotowywaniu projektów pism
|
II-III kwartał |
1 |
Staż/DRP/2 |
Formularz aplikacyjny |
6 |
Departament Rynku Pracy |
-
wykształcenie wyższe (preferowane w zakresie nauk społecznych np. prawo, politologia),
-
bardzo dobra znajomość języka angielskiego lub francuskiego (co najmniej na poziomie B2),
-
dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
prawidłowe formułowanie wypowiedzi
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Zatrudnienia Cudzoziemców,
-
udział w przygotowywaniu analiz i materiałów z zakresu zatrudniania cudzoziemców,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
|
II-III kwartał |
1 |
Staż/DRP/3 |
Formularz aplikacyjny |
7 |
Departament Polityki Rodzinnej |
-
wykształcenie minimum średnie,
-
umiejętność wykonywania prostych prac biurowych,
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Świadczeń Rodzinnych oraz z Kodeksem postępowania administracyjnego,
-
zapoznanie się z wewnętrznymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi, w tym z zasadmi postępowania z dokumentacją, zasadami jej klasyfikowania i trybem przekazywania do archiwum zakładowego,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów,
-
udział w przygotowywaniu projektów odpowiedzi na zapytania kierowane w listach od osób indywidualnych oraz od instytucji
|
cały rok |
1 |
Staż/DSR/1 |
Formularz aplikacyjny |
8 |
Departament Polityki Rodzinnej |
-
wykształcenie wyższe (preferowane prawo, pedagogika, polityka społeczna, psychologia, praca socjalna, nauki o rodzinie) lub w trakcie studiów,
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
pożądana znajomość języka angielskiego
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Wspierania Rodziny, Pieczy Zastępczej oraz Adopcji oraz z Kodeksem postępowania administracyjnego,
-
asysta przy realizacji zadań związanych z realizacją Resortowych Programów Wspierania Rodziny i Systemu Pieczy Zastępczej oraz innych programów związanych z tą problematyką,
-
zapoznanie się z zasadami prowadzenia sekretariatu i obiegiem dokumentów,
-
udział w przygotowywaniu projektów odpowiedzi na zapytania kierowane w listach od osób indywidualnych oraz od organów właściwych realizujących ustawę o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w odniesieniu do zagadnień opieki nad dzieckiem
|
II-III kwartał |
2 |
Staż/DSR/2 |
Formularz aplikacyjny |
9 |
Departament Polityki Rodzinnej |
-
wykształcenie minimum średnie,
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Karty Dużej Rodziny oraz Żłobków,
-
udział w sprawdzaniu formularzy przygotowanych przez organizacje pozarządowe dotyczące oceny potencjału podmiotów chcących przystapić do Karty Dużej Rodziny,
-
obsługa partnerów Karty Dużej Rodziny,
-
przygotowywanie zestawień statystycznych dotyczących Karty Dużej Rodziny oraz opieki nad dzieckiem do lat 3,
-
udział w przygotowywaniu odpowiedzi na pisma obywateli i jednostek samorządu terytorialnego z zakresu Karty Dużej Rodziny i żłobków,
-
obsługa systemu MOP SI KDR służącego do obsługi partnerów Karty Dużej Rodziny,
-
monitorowanie i obsługa rejestrów żłobków
|
cały rok |
1 |
Staż/DSR/3 |
Formularz aplikacyjny |
10 |
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego |
-
wykształcenie wyższe,
-
podstawowa wiedza nt. zasad wdrażania funduszy UE,
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
komunikatywność,
-
samodzielność i inicjatywa
|
-
zapoznanie z dokumentami dotyczącymi systemu realizacji PO WER, Planem realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce,
-
współpraca przy obsłudze projektów konkursowych i pozakonkursowych realizowanych w ramach PO WER, w tym przy weryfikacji wniosków o płatność oraz archiwizacji dokumentów,
-
udział w pracach przy obsłudze Komisji Oceny Projektów konkursowych i pozakonkursowych w ramach PO WER,
-
współpraca przy opracowywaniu danych dotyczących monitorowanych projektów (w tym raporty, zestawienia, tabele monitorujące),
-
współpraca przy przygotowaniu informacji kwartalnych oraz okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań w celu prowadzenia monitoringu finansowego i rzeczowego
|
II-III kwartał |
1 |
Staż/DWF/1 |
Formularz aplikacyjny |
11 |
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego |
-
wykształcenie wyższe (preferowane kierunki: nauki społeczne, ekonomia, prawo, zarządzanie, stosunki międzynarodowe),
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Kontroli,
-
udział w przygotowywaniu korespondencji oraz innych dokumentów związanych z prowadzonymi przez Wydział kontrolami (m.in. zawiadomień o kontroli, upoważnień, ankiet do wizyty monitoringowej),
-
udział w sporządzaniu sprawozdań dotyczących przeprowadzanych kontroli,
-
prowadzenie baz danych Wydziału,
-
udział w prowadzeniu akt poszczególnych kontroli,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
|
cały rok |
2 |
Staż/DWF/2 |
Formularz aplikacyjny |
12 |
Biuro Budzetu i Finansów |
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
wykształcenie minimum średnie
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Finansowo-Księgowy,
-
udział w podstawowych pracach księgowych,
-
wsparcie komórki organizacyjnej w zakresie archiwizacji dokumentów
|
cały rok |
1 |
Staż/BBF/1 |
Formularz aplikacyjny |
13 |
Departament Prawny |
-
wykształcenie wyższe prawnicze,
-
pożądana znajomość języka angielskiego,
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
znajomość programu Lex lub Legalis
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Departamentu, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział ds. Legislacji,
-
zapoznanie się z zasadami techniki prawodawczej niezbędnej przy opiniowaniu projektów aktów normatywnych,
-
udział w obsłudze administracyjno-kancelaryjnej sekretariatu,
-
wsparcie pracowników merytorycznych w realizacji bieżących zadań,
-
udział w opracowywaniu zbiorczych opinii do projektów aktów normatywnych,
-
udział w przygotowywaniu materiałów na stały Komitet Rady Ministrów i Radę Ministrów
|
cały rok |
1 |
Staż/DP/1 |
Formularz aplikacyjny |
14 |
Biuro Administracyjne |
-
wykształcenie minimum średnie,
-
bardzo dobra umiejętność obsługi komputera: MS Office
-
umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
-
zdolności organizacyjne,
-
komunikatywność
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Obsługi,
-
zapoznanie się z wewnętrznymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi,
-
zapoznanie się z organizacją oraz zakresem działania kancelarii ogólnej Ministerstwa,
-
przyjmowanie, sortowanie i rejestrowanie w komputerowej bazie danych korespondencji wpływającej do Ministerstwa,
-
pośredniczenie w przekazywaniu korespondencji zgodnie z obowiązującymi w Ministerstwie przepisami wewnętrznymi,
-
rejestrowanie i przygotowanie do wysyłki korespondencji wychodzącej z Ministerstwa,
-
współpraca z Pocztą Polską w zakresie działania kancelarii ogólnej,
-
obsługa Elektronicznej Skrzynki Podawczej działającej w ramach platformy ePUAP
|
I-II kwartał |
1 |
Staż/BA/1 |
Formularz aplikacyjny |
15 |
Biuro Ministra i Komunikacji Społecznej |
-
wykształcenie minimum średnie,
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia, systematyczność,
-
komunikatywność w mowie i piśmie,
-
umiejętność szybkiego redagowania tekstów,
-
dobra organizacja pracy własnej
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Komunikacji z Mediami,
-
monitoring mediów pod kątem działalności Ministerstwa,
-
przygotowywanie informacji prasowych,
-
redagowanie materiałów przydatnych Ministrowi podczas organizowanych spotkań w celu zapewnienia prawidłowej organizacji pracy oraz właściwej oprawy spotkań i wizyt Ministra,
-
pomoc przy obsłudze eventów zewnętrznych, konferencji i briefingów z udziałem Kierownictwa Ministerstwa
|
II-IV kwartał |
1 |
Staż/BM/1 |
Formularz aplikacyjny |
16 |
Biuro Ministra i Komunikacji Społecznej |
-
wykształcenie minimum średnie,
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
umiejętność wysyłania korespondencji seryjnej,
-
umiejętność swobodnej wypowiedzi na piśmie, znajomość poprawnej polszczyzny oraz precedencji koniecznej w korespondencji oficjalnej,
-
umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
-
znajomość struktur administracji rządowej i samorządowej,
-
łatwość nawiązywania kontaktów
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział Prezydialny,
-
przygotowywanie projektów odpowiedzi na zaproszenia kierowane do Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,
-
udział w analizie i weryfikacji wniosków o objęcie imprez okolicznościowych patronatem honorowym przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi MRPiPS w tym zakresie,
-
obsługa kancelaryjno-administracyjna sekretariatu Biura
|
cały rok |
1 |
Staż/BM/2 |
Formularz aplikacyjny |
17 |
Biuro Ministra i Komunikacji Społecznej |
-
wykształcenie minimum średnie,
-
umiejętność obsługi komputera: MS Office,
-
umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
-
samodzielność i inicjatywa,
-
komunikatywność
|
-
zapoznanie się z zadaniami będącymi w zakresie kompetencji Biura, w tym w szczególności realizowanymi przez Wydział do Spraw Obywatelskich,
-
wsparcie pracowników Wydziału w bieżących pracach,
-
zapoznanie się z wewnętrznymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi, w tym z zasadami postępowania z dokumentacją, zasadami jej klasyfikowania i przekazywania do do archiwum zakładowego,
-
wsparcie Wydziału w zakresie archiwizacji dokumentów
|
cały rok |
1 |
Staż/BM/3 |
Formularz aplikacyjny |