content
 
1 Zapytanie ofertowe na wybór eksperta do kontroli projektów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w obszarze udzielania zamówień publicznych.(1) 23-05-2013

Zapytanie ofertowe na wybór eksperta do kontroli projektów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w obszarze udzielania zamówień publicznych.(1)

 

Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w MPiPS zaprasza do składania ofert na świadczenie usług eksperckich w ramach kontroli zamówień publicznych udzielanych w ramach projektów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki(umowa cywilnoprawna).

 

Zaproszenie do składania ofert na wybór eksperta do kontroli zamówień publicznych w ramach projektów oraz Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (umowa cywilnoprawna).

 

Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki pełni m.in. rolę Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu I  PO KL (Zatrudnienie i integracja społeczna) oraz Priorytetu II PO KL (Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących), a także Instytucji Pośredniczącej II stopnia w ramach dwóch Działań Priorytetu V PO KL (Dobre rządzenie). DWF zobowiązany jest do przeprowadzania kontroli projektów, a także kontroli systemowych i kontroli prawidłowości realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej. Jednym z obszarów kontrolnych jest badanie poprawności udzielania zamówień publicznych.

 

 Kontrola udzielania zamówień publicznych obejmuje w szczególności sprawdzenie:
  • czy spełnione zostały przesłanki zastosowania trybu udzielenia zamówienia (gdy zamawiający wybrał tryb inny niż przetarg nieograniczony i ograniczony) i ich spełnienie zostało właściwie udokumentowane,
  • czy opisu przedmiotu zamówienia dokonano bez wskazania znaków towarowych, patentów, pochodzenia, w sposób który mógłby utrudnić uczciwą konkurencję,
  • czy ustalenie wartości zamówienia było prawidłowe,
  • czy ogłoszenie o zamówieniu / SIWZ zawiera informacje o warunkach udziału w postępowaniu oraz sposobie dokonywania oceny spełniania tych warunków, opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem ich znaczenia,
  • czy opis sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie utrudnia uczciwej konkurencji oraz zapewnia równe traktowanie wykonawców,
  • czy wyboru wykonawcy dokonano na podstawie kryteriów określonych w SIWZ,
  • czy beneficjent posiada kompletny protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
  • czy SIWZ jest kompletny tj. zawiera wszystkie elementy zawarte w art. 36 ustawy, np. opis przedmiotu zamówienia, tryb udzielenia zamówienia, kryteria dotyczące wyboru oferty,
  • czy SIWZ podlegał modyfikacją i dopełniono obowiązków dot. zmiany ogłoszenia o zamówieniu,
  • czy zamawiający nie żądał od wykonawców oświadczeń lub dokumentów, które nie są niezbędne do przeprowadzenia postępowania,
  • czy ogłoszenia o postępowaniach prowadzonych przez zamawiających przekazywane są do publikacji zgodnie z przepisami ustawy,
  • czy umowa podpisana z wykonawcą została przygotowana zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ,
  • czy nie dokonano istotnej zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.

 

Usługa polega na świadczeniu usług eksperckich w obszarze poprawności udzielania zamówień publicznych, tj. prawidłowości stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2010 nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz przepisów prawa wspólnotowego, w szczególności w zakresie wskazanym powyżej.

 

Usługa będzie wykonywana w trakcie kontroli projektów systemowych realizowanych przez Beneficjentów systemowych (Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Departament Pożytku Publicznego w MPiPS, Bank Gospodarstwa Krajowego) oraz kontroli realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej (RPD PT) w podległych Instytucjach Pośredniczących II stopnia (CRZL, PARP, WWPE, MZ), a także u Beneficjentów projektów konkursowych zobowiązanych do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

Zleceniobiorca wykonywać będzie usługę jako ekspert wchodzący w skład Zespołu kontrolującego.
Ekspert musi spełniać wymogi bezstronności wobec podmiotu kontrolowanego i podpisać przed przystąpieniem do kontroli oświadczenie o bezstronności.

 

Usługa będzie wykonywana od daty zawarcia umowy do 31 grudnia 2013 r., w siedzibie Beneficjentów projektów na terenie całego kraju oraz w siedzibach Instytucji Pośredniczących II stopnia w Warszawie.

 

 Wymagania niezbędne:

Wymagany zakres wiedzy/umiejętności ekspertów:

  • wykształcenie wyższe (preferowane prawnicze, w zakresie finansów lub administracji, studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych, audytu, kontroli),
  • minimum 3 letnie doświadczenie w zakresie kontroli postępowań Pzp na stanowisku lub w komórce związanej z kontrolą lub audytem wewnętrznym,
  • znajomość:
    • Ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi,
    • Ustawy o finansach publicznych,
    • Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
    • Ustawy Kodeks cywilny,
    • Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w tym Zasad dotyczących przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
    • Zasad kontroli w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013,
    • dokumentu „Wymierzanie korekt finansowanych za naruszenia prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków UE” (tzw. „taryfikator”).

 

Wymagania pożądane:

Wymagany zakres wiedzy/umiejętności ekspertów:

  • doświadczenie z zakresu kontroli/audytu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zgodności z Dyrektywami UE (minimum 6 kontroli w ostatnich 3 latach),
  • doświadczenie w kontroli/audycie w zakresie wdrażania środków Unii Europejskiej w okresie 2007-2013.

 

Oferent przekaże Zleceniodawcy następujące dokumenty:

a. ofertę,

b. kwestionariusz osobowy,

c. dokumenty potwierdzające posiadane doświadczenie.

 

MPiPS zastrzega sobie prawo do ewentualnych spotkań/kontaktu wyłącznie z wybranymi kandydatami.

 

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie kwestionariusza osobowego wraz z klauzulą:Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu wyłonienia eksperta, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 Nr 101 poz. 926 z późn. zm)”.

Podczas oceny ofert brane będą pod uwagę następujące kryteria:

  • oferowana cena,
  • doświadczenie.

 

Informacje dla Oferenta:

 

Ofertę wraz z kwestionariuszem osobowym należy przekazać do dnia 3 czerwca 2013 r. do godziny 16.15 w wersji elektronicznej na adres mailowy: wraz ze skanem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie.

 

Oryginały dokumentów będą wymagane od wybranego wykonawcy przed podpisaniem umowy.

 

Z wybranym Zleceniobiorcami zostanie podpisana umowa na wzorach stosowanych przez Zleceniodawcę.


Niniejsze zapytanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

 

 

Pliki do pobrania

wzor oferty.docx
Wzór oferty  (108.2 KB)

Rejestr zmian:

Autor informacji: Magdalena Świdnicka - Wołyńska, dyrektor Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego
Informację wprowadził/a: Małgorzata Podrażka
Data wytworzenia: 2013-05-23
Liczba wyświetleń:

(sprawdź historię zmian)
# Data Użytkownik Akcja
1 2013-08-16 07:54:11 Małgorzata Podrażka modyfikacja
2 2013-05-23 15:51:54 Małgorzata Podrażka modyfikacja
3 2013-05-23 15:50:38 Małgorzata Podrażka modyfikacja
4 2013-05-23 14:40:26 Małgorzata Podrażka modyfikacja
5 2013-05-23 14:36:35 Małgorzata Podrażka modyfikacja
6 2013-05-23 14:33:21 Małgorzata Podrażka modyfikacja
7 2013-05-23 14:31:58 Małgorzata Podrażka modyfikacja
8 2013-05-23 14:30:28 Małgorzata Podrażka modyfikacja
9 2013-05-23 14:24:04 Małgorzata Podrażka dodanie pliku [wzor oferty.docx]
10 2013-05-23 14:24:04 Małgorzata Podrażka dodanie pliku [kwestionariusz osobowy.docx]
11 2013-05-23 14:24:04 Małgorzata Podrażka modyfikacja
12 2013-05-23 14:15:20 Małgorzata Podrażka modyfikacja
13 2013-05-23 07:54:11 Małgorzata Podrażka utworzenie dokumentu
do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: