content
 
1 Zapytanie ofertowe na wybór eksperta do kontroli projektów PO KL w obszarze udzielania zamówień publicznych 10-04-2014

Zapytanie ofertowe na wybór eksperta do kontroli projektów PO KL w obszarze udzielania zamówień publicznych

 

Zaproszenie w ramach rozeznania rynku do składania ofert na wybór eksperta do kontroli maksymalnie 40 postępowań o udzielenie zamówień publicznych w ramach projektów oraz Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki pełni m.in. rolę Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu I  PO KL (Zatrudnienie i integracja społeczna) oraz Priorytetu II PO KL (Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących), a także Instytucji Pośredniczącej II stopnia w ramach dwóch Działań Priorytetu V PO KL (Dobre rządzenie). DWF zobowiązany jest do przeprowadzania kontroli projektów, a także kontroli systemowych i kontroli prawidłowości realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej. Jednym z obszarów kontrolnych jest badanie poprawności udzielania zamówień publicznych.

Kontrola udzielania zamówień publicznych maksymalnie 40 postępowań obejmuje w szczególności sprawdzenie:

  • czy spełnione zostały przesłanki zastosowania trybu udzielenia zamówienia (gdy zamawiający wybrał tryb inny niż przetarg nieograniczony i ograniczony) i ich spełnienie zostało właściwie udokumentowane,
  • czy opisu przedmiotu zamówienia dokonano bez wskazania znaków towarowych, patentów, pochodzenia, w sposób który mógłby utrudnić uczciwą konkurencję,
  • czy ustalenie wartości zamówienia było prawidłowe,
  • czy ogłoszenie o zamówieniu / SIWZ zawiera informacje o warunkach udziału w postępowaniu oraz sposobie dokonywania oceny spełniania tych warunków, opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem ich znaczenia,
  • czy opis sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie utrudnia uczciwej konkurencji oraz zapewnia równe traktowanie wykonawców,
  • czy wyboru wykonawcy dokonano na podstawie kryteriów określonych w SIWZ,
  • czy beneficjent posiada kompletny protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
  • czy SIWZ jest kompletny tj. zawiera wszystkie elementy zawarte w art. 36 ustawy, np. opis przedmiotu zamówienia, tryb udzielenia zamówienia, kryteria dotyczące wyboru oferty,
  • czy SIWZ podlegał modyfikacją i dopełniono obowiązków dot. zmiany ogłoszenia o zamówieniu,
  • czy zamawiający nie żądał od wykonawców oświadczeń lub dokumentów, które nie są niezbędne do przeprowadzenia postępowania,
  • czy ogłoszenia o postępowaniach prowadzonych przez zamawiających przekazywane są do publikacji zgodnie z przepisami ustawy,
  • czy umowa podpisana z wykonawcą została przygotowana zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ,
  • czy nie dokonano istotnej zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.


Usługa polega na świadczeniu usług eksperckich w obszarze poprawności udzielania zamówień publicznych, tj. prawidłowości stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013, poz. 907, 984 i 1047) oraz przepisów prawa wspólnotowego, w szczególności w zakresie wskazanym powyżej.

Usługa będzie wykonywana w trakcie kontroli projektów systemowych realizowanych przez Beneficjentów systemowych (Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Departament Pożytku Publicznego w MPiPS, Bank Gospodarstwa Krajowego) oraz kontroli realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej (RPD PT) w podległych Instytucjach Pośredniczących II stopnia (CRZL, PARP, WWPE, MZ), a także u Beneficjentów projektów konkursowych zobowiązanych do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.

Zleceniobiorca wykonywać będzie usługę jako ekspert wchodzący w skład Zespołu kontrolującego. Ekspert musi spełniać wymogi bezstronności wobec podmiotu kontrolowanego i podpisać przed przystąpieniem do kontroli oświadczenie o bezstronności.

Usługa będzie wymagała weryfikacji dokumentacji w siedzibie Beneficjenta/IP2 lub w siedzibie Zleceniodawcy na terenie Warszawy i sporządzenia raportu, listy sprawdzającej oraz propozycji zaleceń pokontrolnych - w przypadku stwierdzenia uchybień/nieprawidłowości.

Termin realizacji: od daty zawarcia umowy do 31 grudnia 2014 r.

Wymagania niezbędne:
Wymagany zakres wiedzy/umiejętności ekspertów:

  • wykształcenie wyższe (prawnicze i/lub studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych),
  • minimum 3 letnie doświadczenie w instytucji publicznej w zakresie kontroli postępowań prowadzonych na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych na stanowisku lub w komórce związanej z kontrolą lub audytem wewnętrznym /audytu,
  • doświadczenie z zakresu kontroli/audytu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zgodności z Dyrektywami UE i/lub w kontroli/audycie w zakresie wdrażania środków Unii Europejskiej w okresie 2007-2013,
  • znajomość:
    - Ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi,
    - Ustawy o finansach publicznych,
    - Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
    - Ustawy Kodeks cywilny,
    - Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w tym Zasad dotyczących przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
    - Zasad kontroli w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013,
    - dokumentu „Wymierzanie korekt finansowanych za naruszenia prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków UE” (tzw. „taryfikator”).


Wymagania pożądane:

  • wykonywanie zawodu radcy prawnego lub adwokata specjalizującego się w sprawach z zakresu zamówień publicznych.


Oferent przekaże Zleceniodawcy następujące dokumenty:
   a.    ofertę,
   b.    kwestionariusz osobowy wraz z oświadczeniem o znajomości dokumentów wskazanych w punkcie „wymagania niezbędne”,
   c.    dokumenty potwierdzające posiadane doświadczenie.

MPiPS zastrzega sobie prawo do ewentualnych spotkań/kontaktu wyłącznie z wybranymi kandydatami.

Osoby zainteresowane realizacja zamówienia prosimy o przesłanie kwestionariusza osobowego wraz z klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu wyłonienia eksperta, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 Nr 101 poz. 926 z późn. zm)”.

Podczas oceny ofert brane będą pod uwagę następujące kryteria:

  • oferowana cena,
  • doświadczenie.


Informacje dla Oferenta:
Ofertę wraz z kwestionariuszem osobowym należy przekazać do dnia 24 kwietnia 2014 r. do godziny 16.15 w wersji elektronicznej na adres mailowy: katarzyna.skorniak@mpips.gov.pl wraz ze skanem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie.

Oryginały dokumentów będą wymagane od wybranego wykonawcy przed podpisaniem umowy.

Z wybranym Zleceniobiorcą zostanie podpisana umowa na wzorach stosowanych przez Zleceniodawcę.

Niniejsze zapytanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych.

Pliki do pobrania

wzor oferty_kontrola.pdf
Wzór oferty  (161.1 KB)

Rejestr zmian:

Autor informacji: Departament Wdrażania EFS
Informację wprowadził/a: Małgorzata Podrażka
Data wytworzenia: 2014-04-10
Liczba wyświetleń:

(sprawdź historię zmian)
# Data Użytkownik Akcja
1 2014-04-10 11:29:40 Małgorzata Podrażka dodanie pliku [kwestionariusz osobowy_kontrola.pdf]
2 2014-04-10 11:29:40 Małgorzata Podrażka dodanie pliku [wzor oferty_kontrola.pdf]
3 2014-04-10 11:29:40 Małgorzata Podrażka modyfikacja
4 2014-04-10 11:22:51 Małgorzata Podrażka modyfikacja
5 2014-04-10 11:29:40 Małgorzata Podrażka utworzenie dokumentu
do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: