content
 
1 Zapytanie ofertowe na wybór eksperta do kontroli projektów PO KL w obszarze udzielania zamówień publicznych 05-02-2015

Zapytanie ofertowe na wybór eksperta do kontroli projektów PO KL w obszarze udzielania zamówień publicznych

 

Zaproszenie w ramach rozeznania rynku do składania ofert na wybór eksperta do kontroli maksymalnie 40 postępowań o udzielenie zamówień publicznych przeprowadzonych przez różne podmioty w ramach projektów oraz Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego (DWF) w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki pełni m.in. rolę Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu I  PO KL (Zatrudnienie i integracja społeczna) oraz Priorytetu II PO KL (Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących), a także Instytucji Pośredniczącej II stopnia w ramach dwóch Działań Priorytetu V PO KL (Dobre rządzenie). DWF zobowiązany jest do przeprowadzania kontroli projektów, a także kontroli systemowych i kontroli prawidłowości realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej. Jednym z obszarów kontrolnych jest badanie poprawności udzielania zamówień publicznych, w zakresie którego DWF potrzebuje wsparcia eksperta.

Zamówienie obejmuje zlecenie kontroli udzielania zamówień publicznych maksymalnie 40 postępowań, w szczególności sprawdzenie:

  • czy spełnione zostały przesłanki zastosowania trybu udzielenia zamówienia (gdy zamawiający wybrał tryb inny niż przetarg nieograniczony i ograniczony) i ich spełnienie zostało właściwie udokumentowane,
  • czy opisu przedmiotu zamówienia dokonano bez wskazania znaków towarowych, patentów, pochodzenia, w sposób który mógłby utrudnić uczciwą konkurencję,
  • czy ustalenie wartości zamówienia było prawidłowe,
  • czy ogłoszenie o zamówieniu / SIWZ zawiera informacje o warunkach udziału w postępowaniu oraz sposobie dokonywania oceny spełniania tych warunków, opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem ich znaczenia,
  • czy opis sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie utrudnia uczciwej konkurencji oraz zapewnia równe traktowanie wykonawców,
  • czy wyboru wykonawcy dokonano na podstawie kryteriów określonych w SIWZ,
  • czy beneficjent posiada kompletny protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
  • czy SIWZ jest kompletny tj. zawiera wszystkie elementy zawarte w art. 36 ustawy, np. opis przedmiotu zamówienia, tryb udzielenia zamówienia, kryteria dotyczące wyboru oferty,
  • czy SIWZ podlegał modyfikacją i dopełniono obowiązków dot. zmiany ogłoszenia o zamówieniu,
  • czy zamawiający nie żądał od wykonawców oświadczeń lub dokumentów, które nie są niezbędne do przeprowadzenia postępowania,
  • czy ogłoszenia o postępowaniach prowadzonych przez zamawiających przekazywane są do publikacji zgodnie z przepisami ustawy,
  • czy umowa podpisana z wykonawcą została przygotowana zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ,
  • czy nie dokonano istotnej zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy,
  • czy nie doszło do naruszenia zapisów ustawy Pzp oraz przepisów prawa wspólnotowego, a także Zasad dotyczących przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
  • czy stwierdzone naruszenie zostało wymienione w art. 17 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Usługa polega na świadczeniu usług eksperckich w obszarze kontroli poprawności udzielania zamówień publicznych, tj. prawidłowości stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013, poz. 907, 984 i 1047) oraz przepisów prawa wspólnotowego, w szczególności w zakresie wskazanym powyżej.

Usługa będzie wykonywana w trakcie kontroli projektów systemowych realizowanych przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, Departament Pożytku Publicznego w MPiPS oraz kontroli realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej (RPD PT) w Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich,  Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Władzy Wdrążającej Programy Europejskie i Departamencie Funduszy Europejskich w Ministerstwie Zdrowia.

Zleceniobiorca wykonywać będzie usługę jako ekspert wchodzący w skład Zespołu kontrolującego. Ekspert musi spełniać wymogi bezstronności wobec podmiotu kontrolowanego i podpisać przed przystąpieniem do kontroli oświadczenie o bezstronności.

Usługa będzie wymagała weryfikacji dokumentacji w siedzibie ww. instytucji lub w siedzibie Zleceniodawcy (na terenie Warszawy) i sporządzenia raportu, listy sprawdzającej oraz propozycji zaleceń pokontrolnych - w przypadku stwierdzenia uchybień/nieprawidłowości.

TERMIN REALIZACJI:
od daty zawarcia umowy do 31 grudnia 2015 r.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
A. Wykształcenie wyższe prawnicze i/lub studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych,
B. Korzysta z pełni praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych.
C. Wymagany zakres wiedzy/doświadczenia ekspertów:

  1. minimum 3 letnie doświadczenie w zakresie kontroli postępowań prowadzonych na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w instytucji publicznej na stanowisku lub w komórce związanej z kontrolą lub audytem wewnętrznym /audytu (tzw. warunek nr C1),
  2. w okresie ostatnich 3 lat przeprowadziła kontrolę/audyt co najmniej 20 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zgodności z ustawą pzp i Dyrektywami UE, w tym 5 postępowań o wartości przekraczającej tzw. progi unijne (tzw. warunek nr C2),
  3. znajomość:
    - Ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi,
    - Ustawy o finansach publicznych,
    - Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
    - Ustawy Kodeks cywilny,
    - Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w tym Zasad dotyczących przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
    - Zasad kontroli w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013,
    - dokumentu „Wymierzanie korekt finansowanych za naruszenia prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków UE” (tzw. „taryfikator”).


WYMAGANIA POŻĄDANE:
posiada tytuł radcy prawnego lub adwokata specjalizującego się w sprawach z zakresu zamówień publicznych (należy potwierdzić odpowiednim dokumentem).

Oferent przekaże Zleceniodawcy następujące dokumenty:

•    obligatoryjnie:

  • ofertę,
  • kwestionariusz osobowy wraz z oświadczeniem o znajomości dokumentów wskazanych w punkcie „wymagania niezbędne”,
  • dokumenty na potwierdzenie posiadanego doświadczenia w zakresie warunku C1;
  • dokumenty potwierdzające posiadane doświadczenie:  na potwierdzenie, że kontrole/audyty (warunek C2) zostały wykonane należycie, Wykonawca przedstawi ich tabelaryczny wykaz (przedmiot kontroli, data kontroli, zamawiający, wartość kontrolowanego zamówienia) oraz skan/kopię protokołu odbioru prac, referencji lub dokumentu równoważnego, osobno dla każdej wykonanej kontroli;

•    opcjonalnie:

  • dokument na potwierdzenie spełniania wymagania pożądanego.

Osoby zainteresowane realizacja zamówienia prosimy o przesłanie kwestionariusza osobowego wraz z klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu wyłonienia eksperta, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 Nr 101 poz. 926 z późn. zm)”.

OCENA OFERT:
Podczas oceny ofert brane będą pod uwagę następujące kryteria:

  • Oferowana cena – 60%
  • Doświadczenie zawodowe – 40%

Doświadczenie zawodowe  – kryteria punktowe:

  • 2 pkt. – ekspert przeprowadził i udokumentował kontrolę/audyt co najmniej 20 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zgodności z ustawą pzp i Dyrektywami UE, w tym 5 postępowań o wartości przekraczającej tzw. progi unijne.
  • 4 pkt. – ekspert przeprowadził i potwierdził kontrolę/audyt co najmniej 30 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zgodności z ustawą pzp i Dyrektywami UE, w tym od 6 do 9 postępowań o wartości przekraczającej tzw. progi unijne;
  • 6 pkt. – ekspert przeprowadził i potwierdził kontrolę/audyt co najmniej 30 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zgodności z ustawą pzp i Dyrektywami UE, w tym od 10 do 19 postępowań o wartości przekraczającej tzw. progi unijne;
  • 8 pkt. – ekspert przeprowadził i potwierdził kontrolę/audyt co najmniej 40 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zgodności z ustawą pzp i Dyrektywami UE, w tym co najmniej 20 postępowań o wartości przekraczającej tzw. progi unijne.

Maksymalnie Oferent może otrzymać za kryterium „doświadczenie zawodowe” 8 punktów.

Punktacja zostanie przyznana wg wzoru:

K=(X x 60%) + (Z x 40%)


gdzie:
X – liczba punktów za kryterium cena, obliczona zgodnie ze wzorem poniżej
Z – doświadczenie zawodowe
K – uzyskana liczba punktów

Oferent, który zaproponuje najniższą cenę otrzyma 20 pkt., natomiast pozostali oferenci odpowiednio mniej punktów wg wzoru:

X = (Xm :  Xc) x 20 pkt

gdzie:
X – liczba punktów za kryterium cena
Xm – najniższa cena z ofert
Xc -  cena oferty ocenianej

INFORMACJE DLA OFERENTA:
Ofertę wraz z kwestionariuszem osobowym należy przekazać do dnia 19 lutego 2015 r. do godziny 16.15 w wersji elektronicznej na adres mailowy: katarzyna.ciesielska@mpips.gov.pl wraz ze skanem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie.

MPiPS zastrzega sobie prawo do ewentualnych spotkań/kontaktu wyłącznie z wybranymi kandydatami.

Oferty złożone po wymaganym terminie lub niezawierające ww. dokumentów, w tym dokumentów potwierdzających spełnienie warunków nr C1 i nr C2 nie podlegają dalszej ocenie.

Oryginały dokumentów (tj. kwestionariusza osobowego, formularza oferty oraz wykazu przeprowadzonych kontroli/audytów) będą wymagane od wybranego wykonawcy przed podpisaniem umowy.

Z wybranym Zleceniobiorcą zostanie podpisana umowa na wzorach stosowanych przez Zleceniodawcę.

Niniejsze zapytanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

Pliki do pobrania

wzor oferty_2015.docx
Wzór oferty  (110.8 KB)

Rejestr zmian:

Autor informacji: Departament Wdrażania EFS
Informację wprowadził/a: Małgorzata Podrażka
Data wytworzenia: 2015-02-05
Liczba wyświetleń:

(sprawdź historię zmian)
# Data Użytkownik Akcja
1 2015-02-05 14:31:43 Małgorzata Podrażka modyfikacja
2 2015-02-05 14:31:13 Małgorzata Podrażka modyfikacja
3 2015-02-05 14:28:56 Małgorzata Podrażka dodanie pliku [wzor wykazu kontroli i audytow 2015.docx]
4 2015-02-05 14:28:56 Małgorzata Podrażka dodanie pliku [kwestionariusz osobowy_2015.docx]
5 2015-02-05 14:28:56 Małgorzata Podrażka dodanie pliku [wzor oferty_2015.docx]
6 2015-02-05 14:28:55 Małgorzata Podrażka modyfikacja
7 2015-02-05 14:26:12 Małgorzata Podrażka modyfikacja
8 2015-02-05 14:31:43 Małgorzata Podrażka utworzenie dokumentu
do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: