submenu
content

Głównym celem projektu było podniesienie efektywności systemu publicznych służb zatrudnienia w sytuacjach związanych z migracją.

Z uwagi na swój szkoleniowy charakter, działania w ramach projektu objęły głównie szkolenia z zakresu migracji, tj.:

  • „Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce i Polaków za granicą” (podstawy prawne  związane z tematyką migracji zarobkowych, procedury związane z legalizacją pobytu cudzoziemców na terytorium RP w celu wykonywania pracy, możliwości podejmowania pracy przez cudzoziemców bez obowiązku uzyskiwania zezwolenia na pracę, swoboda zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej przez cudzoziemców w oparciu o umowy międzynarodowe, podejmowanie pracy przez Polaków za granicą u pracodawców zagranicznych);
  • „Kodeks Postępowania Administracyjnego i Kodeks Pracy” (zastosowanie Kodeksu Postępowania Administracyjnego i Kodeksu Pracy w procesie wydawania decyzji administracyjnych, przygotowywanie decyzji administracyjnych, skargi a ostateczne decyzje);
  • „Polityka migracyjna Polski” (aktualna polityka migracyjna państwa, planowane kierunki działań w polityce migracyjnej Polski);
  • Komunikacja interpersonalna z trudnym klientem” (zasady komunikacji interpersonalnej z trudnym klientem w oparciu o poznanie zagadnień związanych z wielokulturowością i związaną z nią metodyką pracy z  trudnym klientem, możliwe formy udzielenia pomocy migrantom powrotnym, zachowanie się w sytuacji konfliktowej, radzenie sobie ze stresem w kontaktach z klientami, techniki skutecznego negocjowania, współpraca z klientem urzędu, profesjonalna obsługa klienta);
  • „Kodeks Spółek Handlowych” (formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej przez cudzoziemców na terytorium RP w oparciu o kodeks spółek handlowych oraz wpis do ewidencji działalności gospodarczej, sposoby reprezentacji podmiotów, przepisy mówiące  o pełnieniu funkcji w zarządzie osoby prawnej przez cudzoziemców);
  • „Administrowanie stroną internetową” (warsztaty z zakresu zamieszczania informacji na stronach internetowych w sposób zwięzły i zrozumiały dla klienta; redagowanie tekstów na stronę internetową, podstawy tworzenia i redagowania stron www);
  • „Europejski Rynek Pracy” (europejski i polski rynek pracy  – podstawowe problemy, prowadzenie statystyk rynku pracy  – polska  i europejska statystyka rynku pracy, korzystanie ze stron internetowych ministerstwa i portali publicznych służb zatrudnienia, wykorzystywanie tematycznych baz danych, tworzenie narzędzia ułatwiającego kontakt z migrantem - warsztaty; kursy językowe z uwzględnieniem słownictwa związanego z administracją oraz tematyką migracyjną (język angielski i język rosyjski).

 

do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: