submenu
content

Zasady współpracy między urzędami pracy i ośrodkami pomocy społecznej określa art. 50 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Obie instytucje realizują współpracę na następujących płaszczyznach:

  • wspólne prowadzenie działań na rzecz aktywizacji społeczno – zawodowej wykluczonych lub/i zagrożonych wykluczeniem społecznym;
  • wspólne szkolenia pracowników instytucji rynku pracy i pomocy społecznej;
  • wspólne szkolenia dla bezrobotnych lub/i zagrożonych wykluczeniem społecznym;
  • realizacja i/lub uczestnictwo we wspólnych projektach finansowanych z funduszy Unii Europejskiej.

 

Ogólnym celem projektu jest identyfikacja dobrych praktyk i obszarów problemowych instytucji rynku pracy oraz instytucji pomocy i integracji społecznej w zakresie aktywizacji zawodowo – społecznej bezrobotnych klientów pomocy społecznej oraz podniesienie wiedzy pracowników w/w instytucji w tym obszarze.

 

Celami szczegółowymi są:

  • zidentyfikowanie i ocena płaszczyzny współpracy pomiędzy instytucjami, a w szczególności określona liczba zawartych od 2009 r. porozumień na podstawie art. 50 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
  • opracowanie zasad włączenia  w proces aktywizacji bezrobotnych klientów pomocy społecznej, instytucji innych niż urzędy pracy i ośrodki pomocy społecznej, wymiana doświadczeń i rozwój współpracy pomiędzy pracownikami IRP i IPiIS objętych projektem;
  • wygenerowanie informacji i podstaw do ewentualnego opracowania uzupełniających/nowych rozwiązań w tym zakresie;
  • wymiana doświadczeń i nawiązanie praktycznej współpracy pomiędzy pracownikami IRP i IPiIS.

 

do góry Ostatnia modyfikacja: 30-11-2020
Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: 
Hostlab  Hosted by: