Aktywność kobiet na rynku pracy
Celem projektu "Aktywność kobiet na rynku pracy" było określenie czynników, które ograniczają kobietom dostęp do rynku pracy oraz wskazanie możliwości sprzyjających zwiększeniu aktywności zawodowej kobiet, w tym również badanie postaw przedsiębiorczych. Zadaniem projektu było również wskazanie konkretnych propozycji rozwiązań, które zaskutkują zwiększeniem aktywności zawodowej kobiet na rynku pracy.
Na realizację projektu składały się następujące zadania:
-
Opracowanie szczegółowej koncepcji realizacji badań, metod, narzędzi oraz wykonanie analizy danych statystycznych o sytuacji kobiet na rynku pracy jak również przeprowadzenie badań pilotażowych.
-
Przeprowadzenie badania wśród kobiet dotyczącego powodów ich dezaktywizacji zawodowej, czynników, które zdaniem kobiet mogą wpływać na ich aktywność zawodową oraz rozbudzić w nich postawy przedsiębiorcze.
-
Przeprowadzenie badania wśród pracodawców - określenie ich preferencji w zatrudnianiu ze względu na płeć oraz wiek, a także zidentyfikowanie czynników, które mogłyby pozytywnie wpłynąć na poprawę sytuacji kobiet na rynku pracy.
-
Opracowanie raportu końcowego w postaci raportu z badań ilościowych oraz raportu z badań ilościowych i jakościowych, jak również ulotki informacyjnej.
Wnioski z przeprowadzonych badań w postaci raportów zostały umieszczone na stronie internetowej www.psz.praca.gov.pl