Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
Głównym celem projektu była poprawa efektywności usług świadczonych przez służby zatrudnienia poprzez:
Jednym z zasadniczych warunków realizowania w sposób efektywny przez publiczne służby zatrudnienia zadań ustawowych w zakresie wpierania zatrudnienia i ograniczania bezrobocia są odpowiednio wysokie i ugruntowane kwalifikacje zawodowe pracowników urzędów pracy. Dotąd proces uzyskiwania takich kwalifikacji nie został ściśle zdefiniowany – nie istnieją, poza studiami podyplomowymi dla doradców zawodowych, oficjalne i sprawdzone programy kształcenia dla pracowników urzędów pracy zatrudnionych na różnych stanowiskach. Z myślą o wypełnieniu choćby w części tej luki, podjęto w Departamencie Rynku Pracy inicjatywę opracowania programów szkolenia modułowego wraz z materiałami szkoleniowymi dla tzw. kluczowych stanowisk pracy w urzędach pracy: pośredników pracy, doradców zawodowych, specjalistów ds. rozwoju zawodowego, liderów klubów pracy, specjalistów ds. programów. Programy te wzbogacają będą ofertę rynku usług szkoleniowych dla tej grupy adresatów.
Założono ponadto, że programy modułowe opracowane w ramach projektu powinny znaleźć swoje miejsce w systemie doskonalenia zawodowego kadry publicznych służb zatrudnienia.
W związku z tym zadania projektu wzbogacono o wątek diagnozy stanu kształcenia ustawicznego pracowników urzędów pracy i wypracowanie propozycji rozwiązań systemowych (wykonane zostały w tym celu odpowiednie badania i opracowana ekspertyza).